OD SUTRA SAOBRAĆAJ BRZOM PRUGOM BEOGRAD-NOVI SAD: Putnike će prevoziti novi vozovi, a evo šta sve sadrže
Prvi brzi voz u Srbiji od 200 kilometara na sat, pod nazivom "Soko", krenuće sutra, u subotu, novom prugom od Beograda do Novog Sada, koja će biti otvorena posle izgradnje u koju je uloženo oko 935 miliona dolara.
Direktni vozovi će od stanice Beograd-Centar, u Prokopu, do centra Novog Sada, kako je najavljeno, stizati za 36 minuta.
Deonica Beograd-Centar - Stara Pazova, od 34,5 kilometara, građena je iz kredita kineske Eksim banke, a vrednost ugovora bila je 350,1 milion dolara. Izvođač radova je bio kineski konzorcijum "Čajna reilvej internešenel" i "Čajna komjunikejšens konstrakšn kompani".
Na deonici Stara Pazova-Novi Sad, u dužini od 40,4 kilometra, radove je izvodila ruska kompanija "RŽD Internešenel", a ukupna vrednost tog projekta je 585,5 miliona dolara. Finansiranje je obezbeđeno iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
Na brzoj pruzi putnike će prevoziti stariji tip elektromotorne garniture, kao i dve nove "Štadlerove" dabl-deker garniture sa 314 mesta.
U tim novim vozovima sa 12 kliznih vrata su i aparati za kafu, deo za glomazan prtljag i bicikle, deo za presvlačenje beba, besplatan internet. Stjuardi i stjuardese će prodavati kafu, sokove, grickalice, salate, sendviče, a plaćanje će biti moguće u gotovini i karticama.
U novim vozovima su i toaleti za osobe sa ograničenom pokretljivošću, vaj-faj sistem za rezervaciju sedišta, sistem za zvučna obaveštenja i monitori za vizuelno obaveštavanje putnika, uključujući i prikaz rezervisanih mesta u vozu.
U promotivnom periodu, najavio je ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Tomislav Momirović, karta u jednom pravcu koštaće 300 dinara, a potom puna cena povratne karte biće 1.600 dinara, a u jednom pravcu 1.000 dinara.
Karte će moći da se kupe preko aplikacije "Srbija voza", na novim "kartomatima" na železničkim stanicama ili na blagajnama.
Svakog dana će biti 18 polazaka iz oba grada, prvi u 05.25 iz Beograda, odnosno u 05.28 sati iz Novog Sada. Poslednji voz će kretati u 22.02 iz Novog Sada, a u 22.20 sa stanice Beograd-Centar, odnosno iz Prokopa.
Saobraćaće tri vrste vozova: "Intersiti", "Regio-ekspres" i "Regio" koji će se razlikovati po broju stanica na kojima će stajati, a time i po trajanju putovanja izmeeđu dva grada.
"Intersiti vozovi" će biti najbrži i stizaće na odredište za 36 minuta, pošto će imati samo jednu međustanicu, na Novom Beogradu.
Putovanje "Regio-ekspresom" trajaće 49 minuta, pošto će se zaustavljati na sedam međustanica: Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci.
Najsporiji će biti "Regio vozovi" koji će putovati 55 do 57 minuta, a stajaće na 11 međustanica: Novi Beograd, Tošin Bunar, Zemun, Zemun Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci i Petrovaradin.
Najveću brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će razvijati na delu od stanice Batajnica do rasputnice Karlovački Vinogradi, u dužini od 41,4 kilometara.
Za radove na trećoj deonici brze pruge od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija sa Mađarskom, u dužni od 184 kilometara, koji su već počeli, sredstva su obezbeđena iz kineskog kredita, a trebalo bi da budu završeni za tri godine. Izgradnja će koštati 1,2 milijarde dolara.
Izgradnja pruge Beograd-Budimpešta ukupno će koštati oko četiri milijarde evra.
To jedan od prvih projekata u okviru kineske globalne inicijative "Pojas i put", dogovoren kao zajednički projekat Kine, Srbije i Mađarske.
Pruga Beograd-Novi Sad je zbog rekonstrukcije ;bila ;zatvorena od februara 2019. godine.
(Kurir.rs/Beta)
MALI PREDSTAVIO PROJEKAT EKSPO 2027 U INSTABULU: Sa investicionim rejtingom ušli smo u grupu razvijenih zemalja