CVETA NOVI BIZNIS U SRBIJI, OVE USLUGE SVE TRAŽENIJE: Probaju odeću i obuću, kupe je za vas i donesu na kuću! A OVOLIKO ZARAĐUJU
Foto: Shutterstock

Ovi posrednici nude i mogućnost zamene proizvoda

CVETA NOVI BIZNIS U SRBIJI, OVE USLUGE SVE TRAŽENIJE: Probaju odeću i obuću, kupe je za vas i donesu na kuću! A OVOLIKO ZARAĐUJU

InfoBiz -

Uštedi se vreme, šoping se obavi bez čekanja u redovima, a za one koji žive van Beograda, ovaj način kupovine predstavlja posebnu pogodnost. Ali, oprez - rade na crno!

BEOGRAD - Uslužna kupovina odeće i obuće poznatih brendova u prodavnicama tržnih centara u Beogradu, sudeći prema oglašavanju na fejsbuk i instagram profilima, postaje sve popularniji posao.

Međutim, ako te osobe ili firme koje pazare robu u šoping molovima za potrošače i dostavljaju im na kućnu adresu, nisu registrovane za obavljanje ove delatnosti, one krše zakon, pišu Novosti.

Upravo su takvi bili svi profili ove vrste na društvenim mrežama - nisu imali naveden naziv firme, adresu sedišta, podatake o upisu u registar, PIB broj, što pokazuje da posluju na crno i ne plaćaju porez za obavljanje te delatnosti.

Uslovi pandemije su, verovatno, doprineli da se broj korisnika ove usluge stalno povećava. Ponuda deluje primamljivo. Uštedi se vreme, šoping se obavi bez čekanja u redovima, a za one koji žive van Beograda, ovaj način kupovine predstavlja posebnu pogodnost.

TIJANA JE IZMISLILA NOVI BIZNIS JER OVO JE JEDNA OD NAJTRAŽENIJIH USLUGA: Radi svakog dana od 9 do 22, bez najave i zakazivanja!

Osobe koje se bave uslužnom kupovinom u beogradskim tržnim centrima, naplaćuju proviziju, uglavnom, 300 dinara po naručenom artiklu. Neobično je da one znaju i kada trgovci oglašavaju sniženja za poznate brendove i to najavljuju i dan ranije ili "kače" slike artikala koji su na akciji, dok u samom prodajnom objektu nisu uspeli još ni da izmene cene na rafovima. Ovi posrednici nude i mogućnost zamene proizvoda.

Usluga funkcioniše tako što objavljuju fotografije odeće i obuće, navode cenu i veličine u kojima je dostupna i oglašavaju kada je na popustu. Naručene proizvode uglavnom šalju post-ekspresom, a kupac plaća pouzećem. Međutim, videli smo da pojedini pružaoci ove usluge traže i da se artikli plate unapred. U takvim situacijama kupci treba da budu posebno oprezni, jer bi mogli da ostanu i bez novca i bez robe.

šoping
foto: Shutterstock

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) objašnjavaju da nema ničeg spornog u pružanju takve vrste usluga ukoliko je firma registrovana za obavljanje te delatnosti, a u suprotnom je to nelegalno.

- Ukoliko se građani, ipak, odluče da kupuju preko posrednika, treba da traže da im se dostavi fiskalni račun, jer je to dokaz o kupovini na osnovu koga će moći da traže zaštitu svojih prava ako dođe do nekih problema - objašnjava Marko Dragić iz NOPS-a.

Na primer, ukoliko budu hteli da ulože reklamaciju, jer se ispostavilo da je proizvod sa nekim felerom, ili se obuća raspala nakon nekoliko nošenja.

Putem jedne fejsbuk-stranice, na kojoj se oglašava uslužna kupovina, pitali smo da li će nam biti dostavljen i račun uz kupljeni proizvod. Odgovorili su nam da hoće, ali da onda zamenu robe, ukoliko bude potrebno, možemo samo mi da obavimo. S obzirom na veliki broj profila na društvenim mrežama koje nude ovu uslugu i da uglavnom to rade na crno, potrošači treba da budu oprezni ukoliko odluče da im posrednik pazari odeću i obuću.

Prema Zakonu o elektronskoj trgovini, trgovci i pružaoci usluga putem interneta obavezni su da na vidnom i dostupnom mestu naznače poslovno ime, adresu sedišta, kontakt podatke, matični i PIB broj, kao i detaljne podatke o ceni proizvoda, koji uključuju i troškove dostave i ostale manipulativne troškove.

Kurir.rs/Novosti

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track