BEOGRAD - Deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj Potoka s najvećom saobraćajnom petljom, biće završen najkasnije do kraja sledeće godine, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović u kontroli radova kod tunela Straževica.

Projekat obilaznice oko Beograda sastoji se iz više sektora ukupne dužine 20,4 kilometara, a u aprilu ove godine pušten je u saobraćaj Sektor 4 dužine 7,7 kilometara.

ob4.jpg
MGSI/Đorđe Krstić 

,,Građani Beograda su se umorili od priča o obilaznici, trideset i više godina mi pričamo da ćemo završiti obilaznicu oko Beograda, da ćemo izbaciti tranzitni saobraćaj iz centra grada a jako malo koraka smo uradili do pre nekoliko godina'' rekao je Momirović.

Ministar je istakao da po završetku ovog projekta u narednih godinu dana kada se uradi petlja koja će biti najveća u zemlji, biće omogućeno da tranzitni saobraćaj ide brže i efikasnije što će znatno smanjiti količine aerozagađena u Beogradu.

ob3.jpg
MGSI/Đorđe Krstić 

,,Pustili smo u aprilu Sektor 4, nadam se da ćemo u narednih nekoliko meseci pustiti tunel Straževica. Uveren sam da ćemo do kraja sledeće godine moći da kažemo priču na temu obilaznice oko Beograda, makar ovaj deo do Bubanj Potoka, šaljemo u istoriju i nema više šta da se priča o tome'' kazao je ministar.

Iza tunela Straževica nastavlja se najkompleksniji deo projekta Obilaznice: Sektor 6 dužine 9,5 kilometara koji podrazumeva izgradnju obe kolovozne konstrukcije punog profila auto-puta koji će imati širinu oko 30 metara. Na tom sektoru najznačajniji objekti su još jedan tunel Beli Potok i sama petlja Beli Potok, a na kraju Sektora 6 je Bubanj Potok sa budućom najvećom petljom u Srbiji.

ob2.jpg
MGSI/Đorđe Krstić 

,,Trenutno se nalazimo na Sektoru 5 koji počinje od petlje Orlovača, zaključno s tunelom Straževica. Tu imamo nešto više od 3,3 kilometra. Cilj je da se završi u nerednih nekoliko meseci ovaj projekat. Od karakterističnih objekata specifičan je upravo ovaj tunel, koji je dugačak 800 metara, gde smo završili sve građevinske radove i sada dolazi faza elektro-mašinkog opremanja'' izjavio je Miodrag Poledica ispred Puteva Srbije. On je dodao da se radi o izuzetno kompleksnom tunelu koji poseduje petnaest različitih sistema koji se moraju sinhronizovati u radu, kako bi imali najbezbedniji saobraćaj i sistem koji odgovara svim evropskih standardima i propisima.

,,Ovaj auto-put treba da omogući najpristupačnije veze kako za privredu tako i za građane, dnevno ovom obilaznicom koja nije završena prođe preko dvadeset hiljada vozila, najmanje deset odsto su teška teretna vozila i cilj je da se rastereti cela putna mreža u Srbiji'' izjavio je Poledica.

Kurir.rs/Foto: MGSI/Đorđe Krstić