Popusti u radnjama širom Srbije
NAVALI, NARODE, AKCIJA JE U TOKU: Nove rasprodaje, cene niže i do 70 odsto, ali kase i dalje prazne!
Prepuni rafovi sniženja od 20 odsto na već prepolovljene cene zimske garderobe i obuće dokaz su slabe kupovne moći građana
BEOGRAD - Sniženja do čak 20 odsto na već postojeća sniženja od 50 odsto preplavila su trgovinske radnje u prestonici, ali i drugim većim gradovima u Srbiji, koje su prvi put zimsku rasprodaju prolongirale do kraja februara.
Haljine, džemperi, pantalone, ali i neki artikli za kuću nude se i po 70 odsto sniženim cenama, a ekonomisti i potrošači ovaj potez trgovaca vide kao posledicu sve slabije kupovne moći građana.
Haljine, džemperi, pantalone, ali i neki artikli za kuću nude se i po 70 odsto sniženim cenama, a ekonomisti i potrošači ovaj potez trgovaca vide kao posledicu sve slabije kupovne moći građana.
Aleksandar Jovanović
Ekonomista Ljubomir Madžar ističe siromaštvo građana kao razlog dugotrajne rasprodaje.
- Trgovci ne daju popuste iz altruizma ili zbog ljubavi prema potrošačima. Najverovatnije ih je na taj postupak nateralo to što su prodali manje nego što su očekivali. Zalihe su prepune i sad moraju da se rasterećuju. Bolje da robu rasprodaju nego da je drže i izlažu se troškovima, a da im kapital stoji vezan - kaže Madžar i dodaje da je drugi faktor rasprodaja sezonske prirode - zbog zamene robe novim modelima, što je praksa i u Evropi.
- Trgovci ne daju popuste iz altruizma ili zbog ljubavi prema potrošačima. Najverovatnije ih je na taj postupak nateralo to što su prodali manje nego što su očekivali. Zalihe su prepune i sad moraju da se rasterećuju. Bolje da robu rasprodaju nego da je drže i izlažu se troškovima, a da im kapital stoji vezan - kaže Madžar i dodaje da je drugi faktor rasprodaja sezonske prirode - zbog zamene robe novim modelima, što je praksa i u Evropi.
Aleksandar Jovanović
Jesenje kolekcije
Iako je sredina februara i prodavnice su već dobile nove kolekcije za proleće, u većini njih glavna ponuda su zimska sniženja.
Na rafovima ima čak i jesenje kolekcije, takođe s popustom iznad 50 odsto.
Kako kažu trgovci, ljudi i dalje više razgledaju i probaju nego što kupuju.
Jedan artikal
- Na sniženju se uglavnom nalazi laganija jesenja garderoba i ponešto letnje, poput majica kratkih rukava. Deci se kupuju trenerke, dok se žene opredeljuju uglavnom za tanje džempere i majice koje će moći da se nose i kad krenu prolećne temperature. Iako su cene zaista niže nego tokom prethodnih zimskih rasprodaja, i dalje se kupuju po jedan, eventualno dva artikla - ispričao je jedan od prodavaca iz poznatog trgovinskog lanca u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu.
Majice su, inače, i najjeftiniji artikal, koji može da se nađe po ceni od 659 dinara, dok je najteže naći povoljnu zimsku garderobu. Ukoliko želite da se domognete nekog kvalitetnijeg komada odeće, moraćete da odvojite dosta vremena, strpljenja i upornosti, jer većinu ponude na rasprodaji čini roba slabijeg kvaliteta, najčešće od poliestera, i veličina koje većini ljudi ne odgovaraju, kao što su XS i XL.
Iako je sredina februara i prodavnice su već dobile nove kolekcije za proleće, u većini njih glavna ponuda su zimska sniženja.
Na rafovima ima čak i jesenje kolekcije, takođe s popustom iznad 50 odsto.
Kako kažu trgovci, ljudi i dalje više razgledaju i probaju nego što kupuju.
Jedan artikal
- Na sniženju se uglavnom nalazi laganija jesenja garderoba i ponešto letnje, poput majica kratkih rukava. Deci se kupuju trenerke, dok se žene opredeljuju uglavnom za tanje džempere i majice koje će moći da se nose i kad krenu prolećne temperature. Iako su cene zaista niže nego tokom prethodnih zimskih rasprodaja, i dalje se kupuju po jedan, eventualno dva artikla - ispričao je jedan od prodavaca iz poznatog trgovinskog lanca u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu.
Majice su, inače, i najjeftiniji artikal, koji može da se nađe po ceni od 659 dinara, dok je najteže naći povoljnu zimsku garderobu. Ukoliko želite da se domognete nekog kvalitetnijeg komada odeće, moraćete da odvojite dosta vremena, strpljenja i upornosti, jer većinu ponude na rasprodaji čini roba slabijeg kvaliteta, najčešće od poliestera, i veličina koje većini ljudi ne odgovaraju, kao što su XS i XL.
Aleksandar Jovanović
Upornost se isplati
Međutim, upornost se isplati, pa tako možete pazariti kaput jedne skuplje ženske robne marke snižen sa 13.990 na 4.490 dinara. U drugom poznatom butiku muška košulja može se kupiti za 1.200 dinara. Većina robe je na 50 odsto popusta, pa kožne ženske čizme mogu da se nađu za 6.000 dinara, a muška zimska jakna za 6.000.
Međutim, upornost se isplati, pa tako možete pazariti kaput jedne skuplje ženske robne marke snižen sa 13.990 na 4.490 dinara. U drugom poznatom butiku muška košulja može se kupiti za 1.200 dinara. Većina robe je na 50 odsto popusta, pa kožne ženske čizme mogu da se nađu za 6.000 dinara, a muška zimska jakna za 6.000.
Goran Papović
NE MOŽE SNIŽENJE DA TRAJE DUŽE OD REGULARNE PRODAJE
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović ističe da nemaština ipak nije glavni razlog za to što su trgovci produžili rok zimske rasprodaje.
- Rasprodaje nisu tu zbog nemaštine, nego je to igra trgovaca da privuku narod. Prodajni podsticaj je jasno definisan zakonom o trgovini i zna se koliko može biti oglašeno - od kog do kog perioda i po kojoj ceni - i ne može prodajni podsticaj trajati duže nego što je bila redovna cena. To su najveći problemi s kojima tržišna inspekcija mora da se suoči - ukazuje Papović.
IZGLASAN BUDŽET ZA 2025. GODINU: Mali podelio odlične vesti - Nijedan kapitalni projekat nije zaustavljen, evo kolike će biti plate i penzije