BEOGRAD - Dok u Srbiji više od pola miliona ljudi nema posao, Nacionalna služba za zapošljavanje (NSZ) u protekle četiri godine potrošila je čak 37,7 miliona dinara samo na marketinške usluge, TV produkcije, informisanje kroz TV emisije, održavanje veb portala i slične promotivne usluge.Više od četvrtine tog novca - 8,4 miliona dinara - NSZ je u vreme kada je njim upravljao URS Mlađana Dinkića preko sumnjivih tendera dodelio firmama bliskim ovoj stranci za izradu TV materijala, održavanje elektronskih publikacija i reklamiranja u medijima, otkrio je Savet za borbu protiv korupcije u izveštaju o mogućem uticaju institucija javnog sektora na medije kroz plaćanje usluga oglašavanja i marketinga.Očigledna vezaU Savetu navode da je više nego očigledna veza Dinkićevog URS i firmi koje su dobile posao jer su one iznenada prestale da rade za državne institucije kada je on izašao iz Vlade Srbije sredinom 2013. godine. Savet navodi da je firma „A-medija“ dobila tri posla 2011, 2012. i 2013. vredna 4,9 miliona dinara, a firma „Infobiro“ jedan, ali vredan 3,5 miliona.- Suvlasnik firme „A-medija“ bio je Tomislav Damjanović, funkcioner URS, a vlasnici „Infobiroa“ Mile Balać i Bojan Trajković snimali su TV materijal za veći broj državnih institucija koje je vodio URS. Na svim tenderima samo su njihove ponude bile ispravne, a konkurenti su bile firme povezane s njima. Stiče se utisak da je pobednik tendera 2012. i 2013. unapred bio poznat - naveo je Savet. Dinkić bez komentara
Kome je sve plaćao NSZ
2,6 miliona „A-medija“ - ažuriranje elektronskog izdanja publikacije Poslovi (2012. i 2013)2,3 miliona „A-medija“ - kupovina vremena za emitovanje programa na lokalnim medijima (2012)3,5 miliona „Infobiro“ - izrada TV materijala za potrebe NSZ (2012)8,2 miliona TV B92 - informisanje kroz TV emisije (2012)3,4 miliona „Inboks“ - održavanje i razvoj veb-portala (2011)3,2 miliona „Prototajp“ - unapređenje i godišnje održavanje veb-sajta (2012)3,54 miliona „Frejme“ - TV produkcija (2011. i 2012)4,6 miliona „Ipsos stratedžik marketing“ - marketinške usluge (2012)3,9 miliona „Novosti“ - marketinške usluge (2011- 2014)2,5 miliona „Politika“ - marketinške usluge (2011- 2013)
Novi menadžment štedljivijiUSLUGE SVEDENE NA MINIMUMU NSZ tvrde da su od sredine 2013. sve marketinške i promotivne usluge svedene na minimum ili u potpunosti eliminisane, zavisno od isteka prethodno zaključenih ugovora.- O zakonitosti ranijih javnih nabavki odlučivaće nadležni organi na osnovu izveštaja Saveta za borbu protiv korupcije. Sadašnje rukovodstvo NSZ posvećeno je racionalizaciji svih tekućih troškova, a aktuelne nabavke odnose se samo na aktivnosti koje omogućavaju nesmetan rad Službe - kažu u NSZ.
Dragan DobrašinovićSVAKO DAJE SVOJIMADragan Dobrašinović, predsednik Koalicije za nadzor javnih finansija, nije iznenađen protežiranjem partijskih firmi:- Uvek se poslovi daju firmama povezanim s političarima na vlasti. Sve zavisi od toga ko vodi koje resore. Kroz to se na različite načine kupuje politički uticaj. Poslovi se daju onima koji će tu uslugu vratiti tokom izbornih kampanja ili na drugi način.