Mihajlovićeva: Svako može na konkurs za direktora Železnice, pa i Beko
BEOGRAD - Potpredsednica vlade i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da će vlada ove nedelje raspisati konkurs za izbor direktora "Železnica Srbija" a uskoro i konkurs za direktora Srbijagasa.
Ona je podsetila da je nedavno izabran i direktor EPS-a te da će u narednom periodu situacija u javnim preduzećima biti sređena jer je vlada donela Zakon o javnim preduzećima koji će neselektivno biti primenjen.
Prema njenom mišljenju postajanje Nadzornih odbora u javnim preduzećima je od velikog značaja, jer je funkcija tog organa možda važnija i od samog direktora.
Kao primer navela je Nadzorni odbor EPS-a na čijim sastancima se vodi ozbiljna razprava oko svake odluke koju predloži menažment ili direktor - neke odluke prođu, a neke ne budu izglasane.
"Generalno problem u svim javnim preduzećima je ponašanje ljudi koji su navikli da dolaze na posao i odrade šest ili sedam sati i uopšte ih ne zanima šta su oni tog dana uradili za svoje javno preduzeće. Takav odnos će morati da se promeni", rekla je Mihajlovićeva gostujući na B92.
Ona je naglasila da bi Železnica Srbije mogla da prihoduje znatno više od 100 miliona evra, koliko sada iznosi njen godišnji prihod i ponovila da će u naredne tri godine biti izgrađeno 528 kilometara pruge, od čega će 80 kilometara biti potpuno nove pruge a ostatak se odnosi na rekonstrukciju i modernizaciju.
Ona je najavila da će u istom periodu biti rekonstruisana i pruga Beograd - Bar jer to nikada nije učinjeno od njene izgradnje. Ministarka je naglasila da je Železnica Srbije platila pet miliona evra kazne zato što nije povukla kredit i ukazala da to više ne sme da se dešava.
Za novog direktora železnice u javnosti je viđen Milan Beko, međutim ministarka to nije želela da komentariše."Konkursa će biti. Možda je Beko hteo da bude vršilac dužnosti, ja to ne znam, ali o tome nismo raspravljali na vladi. Svako može na konkurs, a ja sam rekla svoj stav da to mesto treba da zauzme neko ko može da se potpuno posveti tom poslu i ko nije kompromitovan", rekla je ministarka.
Ona je napomenula da je kada je preuzela ministarstvo kojim sada rukovidi zatekla nerešene ugovore, međunarodne dozvole za koje se nije znalo kako se dele u ministarstvu nije postojao nijedan papir u arhivi.
Podsetila je da se skupštinski odbor izjasnio da je ono što je ostalo iza prethodnog ministra javašluk.
Ministarka je rekla da će nastaviti da obilazi gradilišta i da kontroliše radove, kao i u slučaju kada, kako je ilustrovala, imate majstore u kući koje morate da terate da rade.
Ona je naglasila da je igrom slučaja mogla da iskoristi jedan trenažni let helikopterom kako bi izvršila inspekciju jednog mesta gde se izvode radovi na Koridoru 11, kao i da se iz visine bolje vidi šta se radi na zemlji nego kada se u inspekcije ide kolima."Nisam građevinski inženjer, ali sa sobom vodim ljude koji znaju posao. Ranije niko nije obilazio gradilišta, osim kada treba da otvore neki most. Ja sam odlučila da svaki drugi dan budem na nekom gradilištu i obavim inspekcije. To vam je kao sa decom, oni nisu navikli da ih neko kontroliše", rekla je ministar saobraćaja.
Prema njenim rečima zakon o planiranju i izgrađi je spreman ali još nije rešeno pitanje konverzije.
Ona je istakla da se može dogodoti da će zakon biti usvojen, a pitanje konverzije naknado rešeno.
Ministar je rekla da će problem sa "smrdljivim zgradama" biti rešen u martu, da će tada stanari moći da se vrate u "potpuno zdrave stanove".
Ona nije rekla da li će neko odgovarati za sve što se desilo, već da će se tražiti "da ubuduće pre izgradnje zgrada Građevinske direkcije Srbije biti proveravan svaki tender i svaki deo koji se koristi za zgrade".
(Tanjug/B92)
MINISTAR MALI: Rastemo brže od proseka EU, želimo da se bavimo ulaganjem u infrastrukturu - EXPO nam je najveća razvojna šansa