BEOGRAD - Suptilno nagovaranje.Kompanije na lobiranje u Briselu svake godine potroše stotine miliona evra, rekao je juče u Beogradu Danijel Gigan, vodeći predavač za ovu oblast s velikim iskustvom lobiranja u prestonici Evropske unije.On smatra da kompanije troše na lobiranje više nego što prijavljuju.- S dobrim lobistima možete suštinski promeniti neki propis u EU. Trošak lobiranja je mali ako se pogleda šta se dobija. Za 50.000 evra možete jasno da prenesete svoj stav, a s duplo više dobićete nekoga ko će ozbiljno lobirati u vašu korist - naveo je on.Cena ove usluge zavisi od dosta stvari, na primer, od štete, odnosno dobiti od usvajanja određenog propisa.- Najvažnije za lobiranje u Briselu je kredibilitet i sposobnost da prepoznate ko su ključni donosioci odluka. Argumenti su presudni. To je deo donošenja propisa i institucije nemaju ništa protiv. Reč je o otvorenom odnosu - objasnio je on.(V. S.)
Lobisti u Briselu veoma korisni za biznis
ISPLATIVO: Lobiranje u Evropskoj uniji košta stotine miliona evra
InfoBiz -
Trošak lobiranja je mali ako se pogleda šta se dobija. Za 50.000 evra možete jasno da prenesete svoj stav, a s duplo više dobićete nekoga ko će ozbiljno lobirati u vašu korist, rekao je Danijel Gigan