Menstruacija je i dalje tabu: Kompanija dm predstavila rezultate međunarodnog istraživanja o menstrualnom ciklusu
Beograd, 28. maj 2024. Menstrualni ciklus još uvek je neprijatna tema za razgovor za više od polovine anketiranih pripadnica ženskog pola, zaključak je velikog međunarodnog istraživanja o menstruaciji koje je predstavila kompanija dm drogerie markt. Ovo opsežno istraživanje drogerijski lanac sproveo je povodom borbe protiv menstrualnog siromaštva u svim zemljama koncerna, ali i sveobuhvatne kampanje Žensko zdravlje čiji je glavni fokus ove godine upravo menstrualno zdravlje žena.
Rezultati su dobijeni na osnovu 6000 ispitanih devojaka i žena na temu menstruacije, uzrasta između 16 i 50 godina u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Italiji, Hrvatskoj, Austriji, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji, Češkoj i Mađarskoj.
U Srbiji, pokazuju ovi rezultati, čak 52 procenta njih smatra da menstruacija predstavlja neprijatnu temu za razgovor. Šezdeset posto ispitanih žena u ostalim državama gleda na menstruaciju kao na „tešku“ temu. Pre svega, zato što se o njoj još uvek ne priča dovoljno i zato što je tabu nastao od prirodnog procesa, koji devojčice u mladosti čini nesigurnim i ima značajan uticaj na njihov doživljaj sopstvenog tela. Svaka treća anketirana žena nije bila uopšte ili dovoljno informisana o prvoj menstruaciji i to uprkos činjenici da svaka provede u proseku 2000 dana sa menstrualnim krvarenjem tokom života.
„S obzirom na to da većinu naših kupaca čine žene, naša dužnost je da ukažemo na izazove sa kojima se mnoge od njih svakodnevno suočavaju i podignemo svest o istim. Teme poput menstrualnog ciklusa i siromaštva imaju značajan uticaj na zdravlje, samopouzdanje i život žena, zato nam je drago što zahvaljujući ovom istraživanju možemo preciznije da mapiramo na koje sve načine možemo da budemo tu za njih i dodatno ih osnažimo. Nakon dugoročnog umanjenja cena Jessa uložaka kao i projekata posvećenih unapređenju ženskog zdravlja koje ćemo podržati kroz konkurs „{ZAJEDNO} jedni za druge!“, sledi i niz donacija koje ćemo usmeriti ka najugroženijim kategorijama žena i devojčica. Takođe, radujemo se i drugoj sezoni letnjeg dm Podcasta, koja će se baviti tematikom ženskog zdravlja na edukativan i zanimljiv način“, rekla je Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija, dm Srbija i Severna Makedonija.
Tegobe i ograničenja
Ukupno 74 posto žena navodi bolove u stomaku, grčeve, glavobolju i sl. kao najčešće fizičke tegobe tokom menstruacije. Kod gotovo istog broja žena, osećaju nelagodnosti doprinosi i strah od gubitka krvi u javnosti (69%). Za žene između 30 i 39 godina, ovo predstavlja još veći problem od fizičkog bola. Emocionalne tegobe se češće javljaju kod žena mlađih od 40 godina, a kako bi to sprečile, ispitanice se prvenstveno oslanjaju na lekove, kao i na odmor i opuštanje. Iako stručnjaci često preporučuju sportske aktivnosti, svaka treća žena ih izbegava tokom menstrualnog perioda. Takođe, 27 posto ispitanih žena izbegava i društvene kontakte, a to se posebno odnosi na mlađe generacije.
Odabir menstrualnih proizvoda i finansijski izazovi
Više od polovine žena se izjasnilo da cena igra važnu ulogu prilikom odlučivanja o kupovini - pre svega žene mlađe od 40 godina ističu ovaj aspekt. Proizvodi za menstruaciju se uglavnom biraju na osnovu aspekta „ne sadrži“ (62%), što implicira da je ispitanicama važno da se koriste proizvodi bez hemikalija ili sintetičkih aditiva kao što je parfem. Održivost igra sporednu ulogu (24%) – za mlade žene ovo pitanje je važnije nego za starije.
Kampanja „Zajedno protiv menstrualnog siromaštva“
Nesporno je da besplatni menstrualni proizvodi na radnim mestima kao i u zdravstvenim i obrazovnim ustanovama mogu doprineti da se menstruacija učini „opipljivijom“ i samim tim prihvatljivijom temom. Međutim, 68 procenata ispitanica u Srbiji kaže da nikada do sada nisu primetile besplatne menstrualne proizvode u javnim prostorima.
Sa ciljem da podigne svest o ovoj tematici i doprinese smanjenju menstrualnog siromaštva u našoj zemlji, dm drogerie markt je početkom 2024. dugoročno dodatno umanjio cene uložaka i tampona Jessa u okviru koncepta UVEK POVOLJNO.
Takođe, drogerijski lanac je u okviru sveobuhvatne kampanje Žensko zdravlje najavio i novu sezonu dm Podcasta tokom letnjih meseci, koji će na edukativan i način, uz relevantne sagovornike i eksperte, predstaviti značajne teme i pitanja koja se odnose na poboljšanje fizičkog, mentalnog i menstrualnog zdravlja žena.
Ova inicijativa deo je šireg društvenog angažovanja kompanije u celom regionu, pa će svaka zemlja u kojoj dm posluje sprovoditi razne akcije u smeru očuvanja zdravlja žena i smanjenja menstrualnog siromaštva. Uz brojne i kontinuirane aktivnosti posvećene ženskom zdravlju, dm Srbija je drugu godinu zaredom pokrenuo i konkurs u okviru kog će podržati projekte posvećene unapređenju ove oblasti pod nazivom „{ZAJEDNO} jedni za druge!“.
Promo
DVE PRESTIŽNE NAGRADE ZA SRBIJU! Mali iz Istanbula: "Ova priznanja govore kako upravljamo javnim dugom" FOTO