IRENA PETROVIĆ: Vreme da deci osiguramo održivu budućnost!
Foto: Nemanja Nikolić

menadžerka korporativnih komunikacija AMG

IRENA PETROVIĆ: Vreme da deci osiguramo održivu budućnost!

Održiva budućnost -

Aktivizam Naša uloga daleko je veća od informisanja i edukacije. Odlučili smo da, uz pomoć zaposlenih i partnera, aktiviramo građane da kreiraju promenu, jer to je suština

Brojka: više od 50.000 stabala zasađeno u jednom danu u akciji „Zasadi drvo“

Brojka: 30.000 podeljenih paketa „Za život“ je cilj koji želimo da ostvarimo tokom vanrednog stanja

Danas se, jubilarni 50-i put, obeležava Dan planete zemlje!

Paradoksalno, ekološki posmatrano naša planeta nikada nije bila u gorem stanju. Poslednjih stotinak godina doživela je veće zagađenje nego milionima godina unazad. Neodgovorno ljudsko ponašanje dovelo je do klimatskih promena, efekta staklene bašte, globalnog zagrevanja, nestajanja mnogih biljnih i životinjskih vrsta sa lica Zemlje. I konačno, baš u susret ovom velikom jubileju, cela planeta počela je da se suočava sa pandemijom izazvanom virusom Kovid-19.

foto: AMG

O ovim važnim pitanjima, ali i o tome na koji način se jedna velika medijska kuća poput AMG bavi temom održivog razvoja i kakve akcije pokrećemo kako bismo zajednički, u sadejstvu sa građanima, kreirali zdraviju budućnost, razgovarmo sa Irenom Petrović, menadžerkom korporativnih komunikacija AMG.

Aktuelni projekat „Za život“ predstavlja momentalnu i efikasnu reakciju Kurira, Grada Beograda i Banke hrane kako bismo, u uslovima izbijanja epidemije virusa Kovid-19 koja potencijalno ugrožava sve nas, pomogli delu naših sugrađana. U saradnji sa našim partnerima prvih 2.000 paketa već je podeljeno osobama sa invaliditetom i roditeljima dece sa smenjama u razvoju. Koji su dalji koraci?

- Situacija u kojoj smo se našli je vanredna u svakom smislu i dužnost je svih nas da se angažujemo i pomognemo društvu da prebrodi ovaj težak period. Veliki je broj građana koji su pogođeni krizom, ali kad čujete da neko preživljava na jednom obroku dnevno, ne možete da ostanete ravnodušni. Zato smo pokrenuli akciju u kojoj smo, uz pomoć donacija kompanija, naših partnera, obezbedili proizvode za prvih 2.000 paketa „Za život“, a cilj je da ih bude 30.000 kako bismo pomogli svim ugroženim sugrađanima.

Svesni smo da je ovo kratkoročna pomoć i zato nam je želja da obezbedimo kontinuitet u doniranju jer će ovim ljudima pomoć biti potrebna i nakon ukidanja vanrednog stanja. Projekat nastavljamo u duhu izvornih vrednosti naše medijske kuće, a tu je svakako doprinos boljoj informisanosti i edukaciji građana u doba epidemiološke krize.

foto: Nemanja Nikolić

Osim ovog projekta, AMG je u godinama za nama pokrenula još njih nekoliko, a zajedničko im je da počivaju na principima održivog razvoja. Akcija „Zasadi drvo“ postigla je gotovo neverovatan uspeh – sa posađenih više od 50.000 stabala samo u jednom danu. Šta dalje?

- Mi smo u ovu priču krenuli 2018. godine s idejom da najširem auditorijumu približimo ciljeve održivog razvoja i da pokažemo šta i kako rade kompanije koje posluju po ovim principima. U kratkom roku smo uvideli da naša uloga može i treba da bude daleko veća od informisanja i edukacije. Odlučili smo da, uz pomoć zaposlenih i partnera, aktiviramo i inspirišemo građane da kreiraju promenu, jer to je suština.

„Zasadi drvo“ je fenomen jer je čak više od 50.000 stabala zasađeno u jednom danu. Nastavili smo aktivno sa sadnjom i ovog proleća, ali je trenutna epidemiološka situacija promenila naše planove i usmerila snage na pomoć ugroženim sugrađanima, mada nam je plan da na jesen, ukoliko situacija dozvoli, aktiviramo celu Srbiju. Imamo velike ambicije jer smo svesni da treba puno da se radi i da je neophodno da se uključe svi kako bismo zajednički gradili održivu budućnost. Zato ostaje otvoren naš poziv kompanijama i brendovima da nam se pridruže.

foto: AMG

Smatrate li da je ključ uspeha u kontinuiranom sprovođenju akcija?

- Osnov svake velike društveno-odgovorne platforme kao što je naša „Održiva budućnost“ je ozbiljno planiranje, predanost i doslednost. Kontinuitet i istrajnost su uslov za dugoročnu uspešnost platforme. Iako se poslovanje, pa i komunikacije menjaju u ovom periodu, ne odstupamo od aktivizma u domenu održivog razvoja, već ga prilagođavamo novim uslovima i pravilima. Ponovo, ta mogućnost da se prilagodimo, menjamo, ali ostanemo verni vrednostima koje smo postavili, potiče iz medijske brzine i upornosti koju demonstriramo u svakodnevnom poslu.

Da li poslovanje po principima održivog razvoja može da ide ruku pod ruku s profitabilnim poslovanjem?

- Apsolutno. Iako Srbija dosta zaostaje za razvijenim zemljama po ovom pitanju, i kod nas postoje sjajni primeri kompanija koje su izuzetno profitabilne, a čije je poslovanje zasnovano na principima održivog razvoja. Sve je manje resursa i sasvim je izvesno da poslovanje treba prilagođavati uslovima na tržištu, a na to će nas, sve više, primoravati i država kroz beneficije za biznise koji čuvaju životnu sredinu i različite vrste pritisaka da se smanji nivo zagađenosti.

Procenjuje se da će Srbiji biti potrebna ulaganja i do 15 milijardi evra u narednih 30 godina za zaštitu životne sredine, što znači da će naše kompanije morati da usklade svoju proizvodnju i poslovanje sa ekološkim zahtevima Evropske unije.

foto: AMG

Da li bolja budućnost i zdravija planeta mogu da se „planiraju“ time što će kompanije slediti usmerenje koje počiva na održivom razvoju?

- Ne samo kompanije. Bolju budućnost možemo da planiramo tek kada svaki pojedinac, pa i svako dete, bude svesno kako svojim ponašanjem utiče na planetu. Zato insistiramo na dijalogu, odnosno na uključivanju svih segmenata društva jer samo ako se svi uključimo, možemo nešto i da promenimo.

Klimatske promene i zagađenje drastično utiču na sve aspekte naših života. Pred nama je jako puno posla, a čini se da nemamo puno vremena. Kao društvo, moramo da preduzmemo sve što možemo kako bismo podsticali dobre prakse, a štetne sveli na minimum. Sada je vreme da obezbedimo održivu budućnost svojoj deci.

Promovišemo, edukujemo, aktiviramo Projekat “Zasadi drvo” primer konkretne akcije

Postoji li uopšte krajnji cilj platforme „Održiva budućnost“, ili ona predstavlja način razmišljanja, delovanja i poslovanja na dobrobit društva u celini?

- U Adrija Mediji verujemo da je naša obaveza da iskoristimo uticaj i vidljivost za pokretanje tema od šireg društvenog značaja. Ali, otišli smo i korak dalje i preduzimamo konkretne akcije. Upravo zato pokrenuli smo “Održivu budućnost“.

foto: Nikola Novaković/FK Graničar/Grabovci

Reč je o platformi koja je namenjena angažovanju ključnih faktora (kreatora politika, stručnjaka, lidera u poslovanju i građana) sa ciljem da pokrenemo dijalog na teme koje su od suštinske važnosti za zdraviju budućnost zemlje i regiona.

Iako platforma obuhvata sve aktivnosti koje imaju za cilj promociju, edukaciju ili implementaciju principa održivog razvoja, suština je u akciji. Projekat „Zasadi drvo“ je najbolji primer.

Intervju: Jelena Vukić, Foto: Nemanja Nikolić

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja