AVIO-KARTA I HOTEL S DORUČKOM NA KUBI 8 DANA ZA 700 EVRA! Nude hit putovanja koja ne prazne novčanik
Lovci na putovanja osvajaju društvene mreže neverovatnim ponudama za popularne svetske destinacije, ali ne žele da se javno eksponiraju
- Kuba, avion plus hotel s doručkom i bazenom na krovu, 8 dana od 682 evra, tri dana u Berlinu s letom i smeštajem u dobrom hotelu od 140 evra, 8 dana u Omanu s letom za manje od 400 evra, 9 dana u Njujorku s letom i hotelom s doručkom za samo 650 evra!
To su samo neke od objava platforme „Lovci na putovanja“ na društvenim mrežama, koja se ovih dana, u jeku godišnjih odmora, vrlo aktivno oglašava s preporukama za putovanja čije se cene u nekim slučajevima čine neverovatno niskim. Jasno naglašavaju da nisu agencija i da ne organizuju putovanja, već samo pronalaze povoljne opcije i objavljuju linkove, ističući da je takav način putovanja — gde putnici sami biraju i rezervišu avio-karte i smeštaj — budućnost - piše Jutarnji list.
Ovaj list prenosi kako popularnost "Lovaca na putovanja" raste, a njihove objave, naročito one koje se odnose na popularne destinacije poput Njujorka, dobijaju stotine komentara pratilaca.
Samo na Fejsbuku imaju 145.000 pratilaca i 79.000 lajkova. Objave su skoro svakodnevne, a ponude na njihovom sajtu pokazuju da iza „Lovaca na putovanja“ stoji dosta truda i angažovanja.
Međutim, ako pokušate da saznate kakav je poslovni model u pitanju i ko stoji iza ovog projekta koji se predstavlja kao jeftinija alternativa turističkim agencijama — to neće biti lako, jer ekipa „Lovaca“ želi da ostane anonimna.
I dok ih mnogi pratioci hvale i među njima ima onih koji su uz njihove preporuke jeftino i uspešno putovali bez ikakvih problema, deo pratilaca ne voli tu anonimnost. Često se postavljaju pitanja „ko ste vi“ i „kako da dođemo do vas“, što je sasvim logično u vreme sve češćih onlajn prevara — ljudi žele da znaju ko im nudi određenu uslugu. „Lovci na putovanja“ svojim pratiocima poručuju da to nije važno, jer putnici svakako sve sami rezervišu, a kako smo i sami proverili, linkovi vode ka legitimnim i pouzdanim sajtovima za rezervaciju i kupovinu usluga.
„Važno! Imamo dosta novih pratilaca, pa da još jednom objasnimo – nismo turistička agencija! Ovo su putovanja u samostalnoj organizaciji! Mi vam pronađemo najpovoljnije avio-karte i najbolju opciju hotela i pripremimo linkove za kupovinu. Vaše je samo da preko tih linkova kupite i putujete. Uživajte i iskoristite ono što vam se pruža", stoji kao upozorenje odmah na početku njihove Fejsbuk stranice.
Nisu raspoloženi ni za razgovor s medijima, niti za predstavljanje i objavu imena. Ipak, iz javno dostupnih podataka može se videti da „Lovci na putovanja“ posluju kao preduzetnik, a da je nosilac projekta Mirza Begović iz Zadra, koji nam se u kratkoj mejl prepisci potpisao samo kao Mirza.
- Kao što je vidljivo iz naših objava na društvenim mrežama, izbegavamo javno eksponiranje jer nam je privatnost izuzetno važna. Mi smo pre svega veliki zaljubljenici u putovanja. Naša strast, osim putovanja, su i pronalasci izrazito povoljnih avio-karata i smeštaja. Sve je počelo kao hobi, iz iskrene ljubavi prema putovanjima. Dugo smo delili sopstvena iskustva s putovanja, kao i linkove do pristupačnih letova i smeštaja koje smo i sami koristili. Kako je interes publike rastao, a sadržaj koji smo delili nailazio na pozitivne reakcije, odlučili smo da projekat razvijamo ozbiljnije“, objašnio je on.
Počeli su aktivno da istražuju i objavljuju najpovoljnije prilike za samostalna i pristupačna putovanja. Kaže nam da danas funkcionišu kao informativna platforma koja korisnicima omogućava pristup najpovoljnijim kombinacijama za putovanja.
- Spajamo jeftine povratne avio-karte s pristupačnim hotelima i apartmanima, za koje imamo iskustvo pronalaženja po znatno nižim cenama. Krajnji rezultat su vrlo povoljne, samostalno organizovane opcije putovanja. Naša uloga je da pratiocima olakšamo potragu – umesto da sami pretražuju desetine sajtova, sve najbolje opcije ih već čekaju pripremljene na našoj stranici“, kaže Mirza za Jutarnji list.
Korisnicima svakodnevno nude objave najpovoljnijih letova i smeštaja dostupnih online, praktične savete za planiranje putovanja, biltene (newslettere) i objave na društvenim mrežama sa korisnim sadržajem, kao i lična iskustva, preporuke i informacije sa svojih putovanja. Pitali smo ga i kako pronalaze te ponude, ali i na koji način zarađuju od tog projekta — o tome ipak ne žele da govore.
„Koristimo kombinaciju alata i ručnih pretraga koje smo razvili i usavršavali tokom višegodišnjeg iskustva. Svakodnevno pratimo relevantne izvore i objavljujemo najpovoljnije avio-karte ili smeštaj čim ih pronađemo, jer su takve ponude često vremenski ograničene. Verujemo da je ovakav način putovanja — gde putnici sami biraju i rezervišu avio-karte i smeštaj — budućnost. Tako se izbegavaju brojni dodatni troškovi koji dolaze s klasičnim turističkim aranžmanima, a ukupni trošak putovanja je znatno manji. Dodatne informacije bismo ipak zadržali za sebe, prvenstveno radi zaštite od konkurencije“, rekao nam je Mirza u pisanom odgovoru.
Postoji niz načina za zaradu na ovakvom projektu — pre svega kroz digitalni marketing, afilijet (affiliate) programe, monetizaciju sadržaja, kao i potencijalnu saradnju s brendovima i turističkim agencijama. Budući da se radi o deljenju linkova, a na sajtu „Lovaca“ postoji i posebna sekcija pod nazivom „saradnja“, pretpostavljamo da između ostalog zarađuju upravo saradnjom sa sajtovima čije linkove dele.
Radi se o takozvanom affiliate marketingu, u kojem se prihod ostvaruje putem provizije za svaku kupovinu, klik ili akciju koju korisnik ostvari preko affiliate linka — bez dodatnog troška za samog korisnika. Platforma Skyscanner mogla bi biti jedan od njihovih partnera, s obzirom na to da je većina linkova koje objavljuju upravo sa tog sajta.
Kurir Biznis/Jutarnji.hr