Slušaj vest

I pored toga, većina vozača ne smatra da su njihova vozila „stara” – 44 odsto navodi da njihov automobil „više nije nov, ali nije ni star”.

Istraživanje – zasnovano na odgovorima više od 1.700 članova, ispitivalo je navike u održavanju automobila i stavove prema premium gorivima.

Zvanična statistika EU pokazuje da prosečna starost vozila iznosi 15 godina u Mađarskoj, 15,5 godina u Rumuniji, 15,1 godinu u Slovačkoj i 16,2 godine u Češkoj.

Međutim, lične procene vozača u svim ovim zemljama znatno su niže, što ukazuje na to da mnogi vozači ili potcenjuju ili ignorišu stvarnu starost svojih automobila. Na primer, u Mađarskoj više od polovine ispitanika (54 odsto) veruje da je njihovo vozilo i dalje novo ili barem nije staro – iako gotovo dve trećine (62 odsto) vozi automobile starije od 10 godina.

Istraživanje je takođe otkrilo da skoro polovina vozača u regionu ne planira da zameni svoje vozilo u narednih pet godina – bez obzira na njegovu starost.

Alarmantno je što je svaki deseti ispitanik naveo da trenutno ne može da priušti čak ni manju popravku. Ovaj nedostatak finansijske fleksibilnosti i odlaganje održavanja predstavljaju značajne bezbednosne rizike na putevima regiona.

shutterstock-2095590529.jpg
Foto: Shutterstock

U tom kontekstu, dostupni i svakodnevni alati koji pomažu u produženju veka trajanja vozila postaju sve važniji — kao što je upotreba premium goriva. U celom regionu, 64 odsto vozača koristi premium goriva bar jednom, a 30 odsto njih to čini četiri ili više puta u deset točenja.

Većina ispitanika veruje u prednosti premium goriva: 60 odsto se slaže da poboljšavaju performanse motora, dok 56 odsto smatra da pomažu u očuvanju veka trajanja motora.

Po zvaničnoj statistici, prosečna starost automobila u Srbiji je veća od 17 godina.

Uz to, studija pokazuje da su vozači u Srbiji, u poređenju sa ostalima u regionu, najmanje u mogućnosti da izdvoje dodatna sredstva za popravku automobila.

Zato je vozačima u našoj zemlji najvažnije da im automobil bude pouzdan što duži vremenski period i da ga što duže koriste bez većih kvarova. Ovu činjenicu je potvrdilo čak 90 odsto ispitanika. Kako bi taj cilj ostvarili i na duže staze, svoj automobil sačuvali i održali mladim, čak 65 odsto korisnika u tri od deset slučajeva, bira da natoči premijum gorivo, dok se njih 77 odsto odlučuje za isto to, ali jednom u deset kupovina.

BiznisKurir/Biznis.rs