Slušaj vest

Kupovina preko interneta postala je deo svakodnevice, ali iskustvo jedne korisnice pokazuje da treba biti posebno oprezan. Dušica je članica grupe na Fejsbuku sa nekoliko desetina hiljada korisnika koji razmenjuju iskustva o kupovini na popularnoj aplikaciji Temu i tamo je podelila svoje neprijatno iznenađenje koje je uzdrmalo mnoge.

Kako je ispričala u objavi, problem je nastao svega pola sata nakon što je naručila određene proizvode putem aplikacije. Na njeno zaprepašćenje, primetila je da je neko iskoristio njen nalog i naručio dodatne proizvode bez njenog znanja. Time je ostala oštećena za nekoliko hiljada dinara.

- Neko je naručio robu sa Temu-a i koristio moju karticu pola sata nakon što sam ja naručila za sebe. Prijavila sam krađu, obrisala karticu, promenila šifru, prijavila našoj banci i sad čekam. Ima li neko slično iskustvo? - upitala je Dušica.

Njena priča izazvala je veliku pažnju i brojne komentare drugih korisnika. Dok su neki tvrdili da je problem možda nastao zbog slabih sigurnosnih mera, drugi su apelovali na korisnike da budu oprezni prilikom unosa podataka o plaćanju.

shutterstock-temu-1.jpg
Foto: Shutterstock

,,Možda je neko od ukućana kupio nešto. Ovo bez dokaza ne pije vodu'', ''Dva miliona funkcionalno nepismenih se dočepalo interneta. Stranci ukapirali da im prolazi, pa se služe raznim forama'', ,,Napravite jednokratnu karticu, može i višekratna, i tu ograničite sredstva i sve vam je rešeno'', bili su samo neki od komentara.

Iako je još nejasno kako je došlo do zloupotrebe njenog naloga, stručnjaci savetuju da se prilikom kupovine na internetu uvek koristi dvostepena verifikacija, redovno menja lozinka i pazi na to gde se unose podaci o kartici.

Podsetimo, nedavno se pisalo o slučaju izvesne Karoline, koja je ostala bez više od 300.000 dinara. Prevaranti su slali lažne SMS-ove korisnicima, navodeći da njihov paket ne može biti isporučen zbog neplaćene carine i u skladu s tim tražili su potvrdu uplate putem linka koji šalju.

BiznisKurir.rs