POSKUPELI OMILJENI MODELI LUKSUZNOG SATA: Od 1. januara cifra je astronomska, a i dalje ih masovno kupuju
Najveći luksuzni švajcarski brend satova Rolex, podigao je cene na neke od svojih najpopularnijih modela nakon što je vrednost zlata porasla 2024. godine.
Kompanija sa sedištem u Ženevi, koju kontroliše švajcarska fondacija nazvana po svom suosnivaču Hansu Vilsdorfu, počela je godinu tako što je podigla cene za čak osam odsto nekih modela napravljenih od plemenitih metala.
Day-Date izrađen od žutog zlata sa crnim brojčanikom od 40 milimetara, košta 44.200 evra od 1. januara, a bio je 41.000 evra, prema cenovniku Rolexa na veb sajtu u Francuskoj. GMT-Master II od žutog zlata košta 44.600 evra, u odnosu na pređašnjih 41.300 evra.
Rolex obično podiže cene 1. januara, i to čini jednom godišnje. Povećanje cena može ukazivati na potražnju za vrhunskim luksuznim proizvodima, cenu materijala i rada, kao i na inflaciju.
Zlato je 2024. zabeležilo najveći godišnji porast cene u poslednjih 14 godina, skočivši za 28 odsto.
Cene satova specifične za Švajcarsku takođe se mogu posmatrati kao pokazatelj ekonomske snage nacije.
Prema procenama analitičara, najveći svetski brend luksuznih satova proizvodi više od milion časovnika godišnje, sa prodajom vrednom više od deset milijardi švajcarskih franaka (15,1 milijardu dolara).
BiznisKurir/Biznis.rs
ČETVOROČLANA PORODICA SE POŠTENO POČASTILA ZA SAMO 18 €: Otišli u grad koji Srbi obožavaju, pa ih iznenadio račun u najboljem lokalu