Slušaj vest

Restoran, koji naplaćuje skoro 500 dolara po osobi za večeru, služi isključivo vodu švedske kompanije Nordak. Jela i pića u restoranu takođe se pripremaju koristeći ovu vodu, od bujona do sokova u opcijama bezalkoholnih pića. U pitanju je jedan od više od 140 Mišlenovih restorana koji koriste vodu Nordak koja se prečišćava i flašira na licu mesta korišćenjem lokalne česmovače.

Cilj kompanije je da smanji upotrebu jednokratnih flaša za vodu u ugostiteljskoj industriji, kako jeftinih plastičnih koje se često nalaze u hotelskim sobama, tako i staklenih flaša evropske mineralne vode koje se služe u restoranima višeg ranga. Ove poslednje često putuju hiljadama kilometara od izvora do mesta potrošnje.

- Transport vode preko vode nema smisla - rekla je izvršna direktorka kompanije Johana Matson.

- To je ono što želimo da eliminišemo. Nordak flaše nemaju plastične etikete kako bi mogle lako da se peru i ponovo koriste, a imaju i široka grla koja omogućavaju pranje u standardnim mašinama za pranje sudova - dodala je, piše CNBC.

Flaše se takođe bezbedno zatvaraju i obeležavaju datumom nakon što se napune, rekla je Matson. Mandarin Oriental Singapore koristi Nordak sistem od 2023. godine, a flaše su prisutne u hotelskim sobama, restoranima, spa centru i teretani.

Nordak je jedna od mnogih kompanija u biznisu premijum održive vode. Castalie voda je prisutna u više od 700 hotela u Francuskoj, prema njihovoj veb stranici, dok se Pureza voda služi u više od 5.000 objekata u 13 zemalja, prema stranici kompanije na LinkedIn-u.

profimedia0152554405.jpg
Foto: Odyssey-Images / Alamy / Alamy / Profimedia

Indijska ugostiteljska kompanija ITC Hotels kreirala je svoj brend vode nazvan „zero-mile“ SunyaAqua kako bi smanjila upotrebu plastičnih flaša za jednokratnu upotrebu u svojih 140 hotela.

- Svaki gutljaj bez griže savesti flaširan je na licu mesta, eliminišući potrebu za transportom - objavio je ITC Maurja iz Nju Delhija na Fejsbuku u julu.

- Ne želimo da transportujemo vodu više od 10 kilometara od našeg postrojenja za flaširanje, jer, kao što znate, ugljenični otisak … u velikoj meri zavisi od transporta - rekao je za CNBC.

- Trudimo se da budemo što bliže mestu potrošnje.

Manje otpada, veći profit

Kompanije koje obezbeđuju vodu sa niskim ili nikakvim transportnim troškovima turističkoj i ugostiteljskoj industriji tvrde da godišnje sprečavaju upotrebu miliona plastičnih flaša. Ali imaju još jednu prednost — mogu generisati profit i za svoje klijente.

biznis.kurir.rs/CNBC