RESTORAN KOJI NAPLAĆUJE 500 € VEČERU PO OSOBI MENJA PRAVILA: Imaju pravo da jedno piće služe samo na ovaj način
Restoran, koji naplaćuje skoro 500 dolara po osobi za večeru, služi isključivo vodu švedske kompanije Nordak. Jela i pića u restoranu takođe se pripremaju koristeći ovu vodu, od bujona do sokova u opcijama bezalkoholnih pića. U pitanju je jedan od više od 140 Mišlenovih restorana koji koriste vodu Nordak koja se prečišćava i flašira na licu mesta korišćenjem lokalne česmovače.
Cilj kompanije je da smanji upotrebu jednokratnih flaša za vodu u ugostiteljskoj industriji, kako jeftinih plastičnih koje se često nalaze u hotelskim sobama, tako i staklenih flaša evropske mineralne vode koje se služe u restoranima višeg ranga. Ove poslednje često putuju hiljadama kilometara od izvora do mesta potrošnje.
- Transport vode preko vode nema smisla - rekla je izvršna direktorka kompanije Johana Matson.
- To je ono što želimo da eliminišemo. Nordak flaše nemaju plastične etikete kako bi mogle lako da se peru i ponovo koriste, a imaju i široka grla koja omogućavaju pranje u standardnim mašinama za pranje sudova - dodala je, piše CNBC.
Flaše se takođe bezbedno zatvaraju i obeležavaju datumom nakon što se napune, rekla je Matson. Mandarin Oriental Singapore koristi Nordak sistem od 2023. godine, a flaše su prisutne u hotelskim sobama, restoranima, spa centru i teretani.
Nordak je jedna od mnogih kompanija u biznisu premijum održive vode. Castalie voda je prisutna u više od 700 hotela u Francuskoj, prema njihovoj veb stranici, dok se Pureza voda služi u više od 5.000 objekata u 13 zemalja, prema stranici kompanije na LinkedIn-u.
Indijska ugostiteljska kompanija ITC Hotels kreirala je svoj brend vode nazvan „zero-mile“ SunyaAqua kako bi smanjila upotrebu plastičnih flaša za jednokratnu upotrebu u svojih 140 hotela.
- Svaki gutljaj bez griže savesti flaširan je na licu mesta, eliminišući potrebu za transportom - objavio je ITC Maurja iz Nju Delhija na Fejsbuku u julu.
- Ne želimo da transportujemo vodu više od 10 kilometara od našeg postrojenja za flaširanje, jer, kao što znate, ugljenični otisak … u velikoj meri zavisi od transporta - rekao je za CNBC.
- Trudimo se da budemo što bliže mestu potrošnje.
Manje otpada, veći profit
Kompanije koje obezbeđuju vodu sa niskim ili nikakvim transportnim troškovima turističkoj i ugostiteljskoj industriji tvrde da godišnje sprečavaju upotrebu miliona plastičnih flaša. Ali imaju još jednu prednost — mogu generisati profit i za svoje klijente.
biznis.kurir.rs/CNBC
ČETVOROČLANA PORODICA SE POŠTENO POČASTILA ZA SAMO 18 €: Otišli u grad koji Srbi obožavaju, pa ih iznenadio račun u najboljem lokalu