TROŠI LITAR DIZELA NA PREĐENIH 100 KILOMETARA: Prodaje se najređi model omiljenog nemačkog automobila, a cena bolja nego što možete da pretpostavite
Volkswagen XL1, najređi serijski VW, bio je kulminacija decenije dugog projekta razvoja automobila koji će trošiti samo 1 litar dizela na 100 kilometara.
Uprkos tome što je predstavljen pre više od 10 godina, XL1 i dalje izgleda kao nešto što je vremenskom mašinom stiglo iz Sci-Fi budućnosti. Zapravo, čini se da je čak i kompanija Tesla dobila inspiraciju za dizajn iz XL1 kada je dizajnirala svoj futuristički robotaksi Cybercab.
VW je prvi put najavio svoj ultraštedljivi model 2002. godine, malim konceptnim dvosedom nazvanim 1L, teškim samo 290 kilograma. Sedam godina kasnije, predstavio je L1, još jedan koncept sa kokpitom inspirisanim borbenim avionom koji je takođe služio kao najava konačnog XL1.
Serijska verzija premijerno je prikazana na Katarskom sajmu automobila 2011. Uprkos tome što je VW uložio neverovatnih milijardu evra u projekat, ograničili su proizvodnju na samo 250 primeraka od kojih je samo 200 prodato javnosti po ceni od 111.000 evra po modelu.
S obzirom na to koliko je malo XL1 proizvedeno, polovni primerci retko idu u prodaju, ali jedan je upravo stigao na tržište u Velikoj Britaniji sa traženom cenom od 69.950 funti (oko 84.000 evra), što i nije mnogo kad se ima u vidu šta se sve danas prodaje i za koje pare.
Prodaje se na stranici Piston Heads i to je jedan od samo 26 primeraka u Velikoj Britaniji. Reč je o modelu koji je bio 148. od 200 proizvedenih automobila za kupce, a prešao je oko 20.000 kilometara.
Sa sigurnošću se može reći da je XL1 bio daleko ispred svog vremena, ne samo sa svojim pogonskim sklopom, već i sa dizajnom. Prednji deo ima upečatljiva LED dnevna svetla, a vrata su "leptir" koncepcije kao na superautomobilima. Takođe, nema bočne retrovizore već kamere, što je u to doba bilo izuzetno retko.
Dvosed pokreće dvocilindrični dizelski motor od 0,8 litara snage 47 KS i električni motor od 27 KS, što daje kombinovanih 68 KS i 140 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ovaj motor je povezan sa sedmostepenim menjačem koji snagu prenosi na zadnje točkove.
XL1 je brzo zaboravljen, delom i zbog "Dizelgejt" skandala koji je izbio nekoliko godina nakon njegove premijere. Volkswagen je od tada sve karte bacio na svoju električnu budućnost, i prilično se distancirao od svog dizelskog nasleđa, čiji vrlo važan deo je i ovaj automobil.
BiznisKurir/Autoklub
"VAŽNO JE DA SE POVEZUJEMO" Vučićev govor na Sajmu "Vinska vizija Otvorenog Balkana": Malo koji deo naše privrede je snažno napredovao kao vinarska industrija