Onaj ko danas kupuje putem interneta očekuje brzu, jednostavnu i besplatnu dostavu te brz i besplatan povrat proizvoda s kojim nije zadovoljan.

Čekati na robu čak dva dana, kupcima se čini kao večnost, a kad za dostavu treba da platite - to smatraju pljačkom.

Umesto da se bore za povećanje tržišnog udela, nudeći kupcima besplatnu dostavu i povrate, trgovci svakom transakcijom pokušavaju dodatno zaraditi, navodi Business Insider.

Mnogi trgovci na malo, uključujući H&M, Zaru, J.Crew pa i Amazon počeli su prilagođavati pravila povrata, a razlog tome su, kako tvrde, niže maloprodajne marže i viši troškovi zaduživanja. Kako svuda u svetu, tako će biti i na Balkanu, odnosno u Srbiji.

Zbog toga kupcima naplaćuju vraćanje stvari, skraćuju rokove povrata i odbijajuprihvatiti neke artikle u potpunosti, čime ih žele odvratiti od vraćanja robe, to jest, prisiliti ih da kupljene stvari u trgovine vrate lično. Amazon Prime tako sada naplaćuje 130 evra godišnje za "besplatnu" isporuku stvari.

Međutim, besplatna dostava zapravo i nije besplatna jer ona uključuje logističke troškove i često male trgovce ostavlja u nepovoljnom položaju u poređenju sa njihovim mnogo većim konkurentima.

Pre trideset godina, fizičko vraćanje artikla kupcima nije izazivalo zazor, ali danas nam se ta opcija čini bolnom i nepravednom.

Uvođenjem onlajn povrata trgovci na malo promenili su nekadašnje navike kupaca, a sada ih ponovno pokušavaju promeniti.

Zbog toga će oni koji kupuju onlajn možda razmisliti malo duže, pre negoli željeni artikl klikom miša "dodaju u korpu".

Kurir/Poslovni.hr