NAĐA NAPUSTILA STALAN POSAO I POKRENULA BIZNIS: Nije se plašila konkurencije, njena mala remek-dela se najviše traže oko praznika
Personalizovani pokloni su uvek pravi izbor za prijatelje, porodicu i bliske ljude, a to je 2016. godine uvidela Nađa Maksić iz Novog Sada. Ona je tada počela da izrađuje jedinstvene poklone, a kasnije i personalizovane omote za čokoladice sa porukom, dezenom i bojom po želji klijenata. Njena mala remek-dela nastaju u radionici Choco Dreamer u Novom Sadu, koju je otvorila u avgustu 2020. godine, kada je svoj hobi zvanično pretvorila u biznis.
Nađa u svojoj radionici kreira personalizovane čokoladice za različite povode, kao što su korporativne proslave, porodična slavlja, sajmovi, sastanci, događaji, svadbe i rođendani.
- U velikoj meri rade se poklončići za goste na proslavama, svadbama i rođendanima. Najveći obim posla oko personalizovanih ličnih poklona je naravno oko praznika, za Novu godinu, Dan zaljubljenih i 8. mart. Ali tu su i pokloni za rođendane, godišnjice, kumstva i ono što nam je posebno drago, za rođenje beba - navodi Nađa Maksić.
Osim takvih poklona, Nađa u ponudi ima i poklone bez posebnog povoda. Kako ona kaže, veoma joj je drago što oni nailaze na baš lepe reakcije ljudi. Sve češće nije neki datum povod za poručivanje poklona, već ih poručuju tek tako da nekoga obraduju i zaslade mu dan.
Godinama pre nego što je počela da izrađuje personalizovane omote za čokoladice za tržište, pravila je poklon pakovanja za svoje prijatelje i prijatelje svojih prijatelja. Tako je i uvidela potrebu za personalizovanim poklonima, te je odlučila da ponudi usluge i široj publici.
- Rekla bih da se i njima prilično dopalo i da je naišlo na bas lep odziv. Ideja i želja su se rodile jos 2016. i to je negde i početak razvoja mog hobija - otkriva Nađa.
Nije bila jedina na tržištu
U vreme kada je počela sa prezentovanjem svog hobija, postojalo je tek nekoliko profila u Srbiji koji su na sličan način pakovali čokoladice. Međutim, njima nije bio fokus samo na čokoladicama, već je to bio samo jedan segment njihovog rada, dela dekoracije i celokupnih poklon setova.
Presudna odluka
Prema Nađinim rečima, ta godina je bila teška sama po sebi zbog vanrednih situacija, ali je bila presudna za njenu radionicu. Tržište je već bilo ispitano i u normalnim okolnostima do tada potreba za takvim poklonima je bila velika.
- Verovala sam u ideju bez obzira na tadašnje okolnosti i uživala sam u poslu, a on je zahtevao sve više vremena i mog angažovanja - ističe Nađa.
Imajući to na umu odlučila je da napusti svoj posao, koji je do tada radila, i ostalo je samo da donese odluku da li da se negde zaposli ili da gradi kvalitetnije svoju priču.
- Momenat u kom ili odustajem i krećem u ozbiljnu priču. Tako je došlo do odluke da se firma zvanično pokrene, što je otvorilo mogućnost za rad sa većim kompanijama, ozbiljnijim dobavljačima, nove izazove, ali i fantastična rešenja - kaže preduzetnica.
Nastajanje personalizovanih čokoladica
Posao izrade personalizovanih čokoladica nije nimalo jednostavan iako tako deluje. Ko god da je bio u radionici Choco Dreamer, imao je jedan komentar: ,,Neverovatno koliko koraka ima u poslu oko jedne čokoladice.“
Sve počinje samim ugovaranjem željenog izgleda i pakovanja sa klijentom.
- Kada se dogovorimo, odaberemo boje, dezen, tip pakovanja i količinu, krećemo sa pripremom dizajna. Uvek šaljemo klijentu pripremnu verziju na pregled kako bismo mogli da korigujemo ukoliko je potrebno, te tek nakon potvrde štampamo materijal. Preduslov svega je poručivanje i lagerovanje kutija za pakovanje, kao i samih čokoladica. Njih poručujemo uvek sveže iz fabrike tek pred samo pakovanje proizvoda. Tu je i poručivanje detalja od pleksiglasa, drveta i kartona - navodi Nađa.
Nakon pripreme materijal se štampa, secka i slaže u željeno pakovanje i nakon toga šalje poštom.
Inspiracija i preduzetništvo
Kada je reč o inspiraciji, Nađa ističe da kao i u svakom poslu koji radi sa ljudima, oni je najviše inspirišu. Osmeh i radost ljudi kada lično preuzimaju poklon joj je najveći pokretač, aplauz i inspiracija za nove kreacije.
- Želja da na prirodan način podstaknemo lučenje dopamina, da negujemo radost i poklanjanja i primanja poklona i da na sladak način nekome pokažemo da nam je stalo, sve su to ideje koje me vode i inspirišu u ovom poslu. Svaki kreativan posao živi od podrške publike - dodaje ona.
Nađa Maksić je mnogo toga naučila o preduzetništvu izrađujući personalizovane čokoladice. Kako ona zaključuje, najvažnije je ne zaboraviti ,,svoje zašto“ – zašto smo počeli priču, šta nas pokreće i čemu se radujemo.
- Sa širenjem posla ne treba da zaboravite da ostanete čovek i da negujete sve vrednosti u koje verujete. Kao preduzetnici imamo priliku da kreiramo svoj mikro sistem koji pruža istinski mogućnost promena. I ono što je mnogo bitno, grešiti i zavoleti greške, jer na njima se uči i raste, a ako se trudimo da ih ne ponavljamo, sve je rešivo - kaže Nađa.
Biznis.kurir.rs/ Bizlife
VODEĆI KINESKI INFLUENSERI ODUŠEVLJENI SRBIJOM: Delegacija iz Kine posetila štand TOS-a, direktorka Marija Labović uručila im zahvalnice