Deo bajke Pepeljuga nastojao je da pretoči u stvarnost novosadski kreator Aleksandar Bračer (34) čije su cipele privukle veliku pažnju na Pariskoj nedelji mode i na reviji koja je nedavno održana u okviru srpskog fešn-vika u Galeriji Burbon u aveniji Marso kod Trijumfalne kapije.

Bilo je damskih uzdaha na pretek u pogledu na cipele zlatnih đonova, s karbonskom štiklom i u njoj ugrađenim porculanskim cvetovima. A tek je cena podgrevala čežnju - čak 17.000 evra za par salonki, čiji brend se zove Alesari!

screenshot-20240308-091704.jpg
Youtube/buducnostza5124 

A do toga, bilo je potrebno mnogo truda, ljubavi i ulaganja. U pitanju je porodična tradicija, jer je i Aleksandrov otac obućar. Cipele je počeo da popravlja još u sedmom razredu osnovne škole u rodnom Somboru.

- Insistirao sam da kupim motor, a tata je to uslovio time da dođem u radnju da izučim zanat. Tako je počelo – ističe naš sagovornik.

Poslednjih desetak godina živi u Novom Sadu.

- Usavršio sam izradu standardnih modela cipela i želeo sam da stvorim nešto zaista originalno - oktriva nam Aleksandar.

screenshot-20240308-091837-copy-2.jpg
Instagram/alexander_bratscher 

- Oduvek me je fascinirao porcelan. Čim izgovorite tu reč, asocira vas na nešto ekstravagantno, ekskluzivno, retko, s tradicijom i istorijom. Tako sam došao na ideju da napravim štiklu od porcelana. Ali, nije mogla da se izvede, jer bi zaista bila krhka. Istovremeno sam i ljubitelj sportskih automobila, pa sam se zanimao za karbon. Tako sam došao na ideju da budem prvi na svetu koji će napraviti potpeticu od tog materijala.

U početku je, priznaje, bilo mnogo grešaka, problema, promašenih investicija, neprospavanih noći, kako to često biva kada se razvija novi proizvod.

- U jednom trenutku sam bio očajan, jer sam sve žrtvovao zbog toga. Niti vozim dobra kola, niti sam kupio stan, a sve sam to mogao sebi da priuštim, umesto tih cipela. Ali, one su mi bile velika želja – prenosi nam Bračer svoju pasiju.

Cipele su izrađene u limitiranoj seriji od 70 komada, u jednoj boji. Naravno, ručno su rađene, od ekskluzivnih materijala, kože i karbona od koga je urađena i osnova. Kožni đon je presvučen 24-karatnim zlatnim listićima. Asfalt bi ga izgrebao, ali se neće ni nositi na trotoaru, već izvesno po svilenom tepihu, za posebne prilike.

screenshot-20240308-091827.jpg
Instagram/alexander_bratscher 

Porcelanske cvetovi ugrađeni u štiklu, takođe su ručni rad, poznate firma "Žolnaj" iz Pečuja. Pokušao je, kaže, da ih udari čekićem, da ih polomi. Samo su se okrnjili. Mušteriji kojoj se desi takav peh, usluga zamene je zagarantovana.

- To je kao kada vidite "bugati" na ulici. Nikada ga nisam video, još manje vozio, mada bih voleo – pravi poređenje on, koji ceo projekat finansira sam.

Proizvodnja je izuzetno skupa. I kutija za transport je napravljena od karbona, a sve to spakovano u veliki drveni kofer. Izrada košta više hiljada evra.

SRPSKI OBUĆAR SVOJU RUKOTVORINU POKAZAO PARIZU: Počeo u 7. razredu osnovne, sada njegov par salonki vredi neverovatnih 17.000 € Autor: Sara Bračer

(Kurir.rs/Novosti)

Bonus video:

00:35
„Boli me đon“ je genijalno ime obućarske radnje koje je oduševilo Kragujevac! Izvor: UCentar