Gorjana Ridl je dizajnerka nakita srpskog porekla, koja je sa svojim mužem Džejsonom napravila pravu modnu imperiju u Americi. Ona je otišla u SAD još kada je bila dete, kasnije je radila i kao model a ističe da je odrastanje u Jugoslaviji imalo najveći uticaj na njeno stvaralaštvo.

- Definitivno mislim da su svi ti aspekti doprineli mom stvaralaštvu, ali te prve godine u Jugoslaviji su imale najveći uticaj na mene. Odrasla sam u domaćinstvu gde je sve bilo uradi sam, većina stvari oko mene bila je ručno rađena. Gledala sam kako moje bake šiju odeću, pletu džempere i heklaju stolnjake i zavese. Naučila sam da pletem u ranoj mladosti i odrasla stvarajući i igrajući se rukama. Mislim da mi pravljenje nakita zbog toga dolazi prirodno. Uvek sam verovala da ako nešto želim, da mogu to i da stvorim - izjavila je ona u jednom intervjuu.

Gorjana i njen muž su bivši modeli i oboje imaju diplomu iz marketinga na Državnom univerzitetu u Arizoni.

- Dok sam išla na koledž, znala sam da želim da nastavim da kanališem tu kreativnost u modi. Iako sam studirala marketing na koledžu, stekla sam praksu u kozmetičkoj industriji. Pošto sam diplomirala, radila sam kao pomoćnik menadžera u odeljenju za nakit i tu sam otkrila svoju strast za dizajnom nakita. Zaljubila sam se u nakit jer je intiman i bezvremenski. Možete da nosite komad nakita svaki dan i on na kraju postane deo vas - objasnila je Gorjana.

gorjana-reidel.jpg
YouTube/ KTLA 5 

Nakon što je naučila različite aspekte posla od lokalnih dizajnera, krenula je da dizajnira zabavan, svestran nakit koji bi svi njeni prijatelji voleli da nose, ali po pristupačnoj ceni.

- Osnovala sam ‘gorjanu’ sa svojim mužem Džejsonom sa 26 godina, koja je od tada evoluirala u nacionalni biznis sa preko 20 maloprodajnih lokacija širom zemlje - priča ona.

Danas, njihova višemilionska kompanija ima preko 100 zaposlenih i više od 1.000 prodavaca širom sveta.

PRIVUKLA POZNATE

Gorjanini komadi su napravljeni tako da se kombinuju i nude korisniku priliku da ispolji svoju svestranost na najbolji mogući način. Njen dizajn je privukao poznate ličnosti kao što su Džozefin Skriver, Olivija Vajld i Džesika Alba.

Često naglašava kako biti preduzetnica nije ni malo lako.

- Nikad nije bilo lako – to je potpuna laž. Vođenje sopstvenog biznisa je najteža stvar. Kako se posao razvija, uvek postoje novi izazovi. To je kao da imate dete – uvek postoje nove faze i izazovi koje morate – i koje ćete prevazići.

Gorjana i njen muž su se venčali 2003. i imaju dvoje dece, a pored toga su i poslovni partneri što, prema njenim rečima, ima svoje prednosti i mane.

- Prednosti su što je on zaista moj najbolji prijatelj i što zajedno možemo da podelimo ovo neverovatno iskustvo. Ne bih mogla da zamislim ovo bez njega. Nedostaci su definitivno pronalaženje vašeg mesta dok kompanija raste i smišljanje kako da nastavite da osvajate. Takođe je zaista teško naći način kako da ne donesete svoj posao kući. Na sreću, proveli smo dosta vremena savladavajući oba i na odličnom smo mestu. Potrebno je mnogo rada i strpljenja, ali za nas je vredno toga - zaključila je Gorjana.

kurir.rs