Slušaj vest

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na izgradnji mosta preko Dunava kod Petrovaradina koji je deo Fruškogorskog koridora. Rekao je da je most 70 odsto već fizički završen i najavio da će biti otvoren pre kraja 2026. godine.

- Srećan sam što sam danas ovde sa vama u Novom Sadu. Ovaj most je već 70 odsto fizički završen. U aprilu ćemo da ga spojimo i pre kraja 2026. da ga otvorimo. Tri mosta se grade u Novom Sadu. I zapamtite, dragi prijatelji, ostaće ovo vreme zapamćeno kao vreme u kojem ste najviše gradili i najviše radili - rekao je predsednik Vučić danas tokom obilaska.

FRUSKOGORSKI-KORIDOR-mapa-gradnja-01-782x662.jpg
Fruškogorski koridor Foto: gradnja.rs

Jedan od ključnih projekata

Most preko Dunava jedan je od ključnih objekata, pored tunela "Iriški venac", koji su na kritičnom putu ovog projekta. Most je ukupne dužine 1.663 metara, ukupna širina mosta je 28 m (glavni most) odnosno: 25 m (prilazne konstrukcije). 

Ovaj most povezaće Petrovaradin sa auto-putem E-75 sa bačke strane i imaće i tranzitnu ulogu za teretni saobraćaj, tako da kamioni koji su u tranzitu više neće prolaziti kroz Petrovaradin i Novi Sad.

Takođe, most će omogućiti vezu auto-puteva Subotica-Novi Sad-Beograd i Novi Sad-Zrenjanin-Beograd sa Fruškogorskim koridorom, odnosno Rumom.

Fruškogorski koridor, most na Dunavu Foto: screenshot pink tv, gradnja.rs

Na petlji Ruma biće povezan sa auto-putem E-70 Beograd-Zagreb i auto-putem Ruma-Šabac i dalje brzom saobraćajnicom ka Loznici. Preko tog mosta obezbediće se veza i sa panevropskim koridorima 10 i 10B.

Most počinje 5.536 metara od početka Fruškogorskog koridora kod Kaća, a završava se na 7.200 metara od početka, premošćujući 560 metara širok Dunav. Sastoji se od 668 metara duge severne prilazne konstrukcije, koja se proteže na kaćkoj strani, glavne mostovske konstrukcije dužine 505 metara i južne prilazne konstrukcije na petrovaradinskoj strani, koja je dužine oko 488 metara.

Most, kao i deo Fruškogorskog koridora od Kaća do Petrovaradina, imaće pešačke i biciklističke staze širine po dva metra. 

Glavni most je ekstrados most sa kosim zategama – ramovske konstrukcije. Rasponska konstrukcija je četvoro-ćelijski sanduk od prednapregnutog betona promenljivog poprečnog preseka, raspona (134+235+134) metara.

Kako navode Koridori Srbije, most je sa dvostrukim kratkim pilonima pravougaonog poprečnog preseka, zakošenim prema spolja i visine 25 m. Temelj glavnog stuba (sa pilonima) izgrađen je na šipovima (kao i ostali stubovi mosta). Stubovi glavnog raspona temeljeni su na po 37 šipova, prečnika 1,5 m i dužine oko 37 m.

Severna prilazna konstrukcija sastoji se od 4 dilatacione celine, uključujući celinu koja prelazi preko severnog odbrambenog nasipa. Dok se južna prilazna konstrukcija sastoji od tri dilatacione celine.

Na mostu je trenutno angažovano 108 radnika na neposrednom izvršavanju poslova na izgradnji, kao i 54 jedinice opreme i mehanizacije. Pored toga, angažovan je i veći broj inženjera i menadžmenta.

Fruškogorski koridor: Kako tunel Iriški venac izgleda unutra Foto: Printscreen/Instagram/buducnostsrbijeav

Podsetimo, izgradnja Fruškogorskog koridora počela je 1. maja 2021, a trasa je podeljena na četiri deonice. Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma iznosi 44,41 kilometara, od kojih je:

  • Deonica 1: Petlja Petrovaradin Istok - Paragovo sa planiranom trasom državnog puta IIA reda br.100 od Žeželjevog mosta do petlje Petrovaradin Istok, ukupne dužine 14,01 km.
  • Deonica 2 : Paragovo - početak obilaznice oko Rume, ukupne dužine 16,48 km.
  • Deonica 3: Petlja "Novi Sad - Jug" - petlja Petrovaradin Istok, ukupne dužine 3,4 km
  • Deonica 4: Obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 km.

Kurir je nedavno prošao kroz tunel Iriški venac, a kako je to izgledalo pogledajte u našoj odvojenoj vesti.