Slušaj vest

Nova deonica auto-puta E-763 "Miloš Veliki" od Pakovraće do Požege, u dužini od 19,56 kilometara, otvorena je danas za saobraćaj.

Kao što je najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, prva vozila su krenula poslednjom deonicom auto-puta do Požege oko 12 časova.
Deonica sa dva najduža drumska tunela u Srbiji Laz i Munjino brdo, svečano je otvorena u subotu, a predsednik Vučić je tom prilikom poručio da je Srbija jaka država sa razvijenom infrastrukturom i najmodernijim i najbezbednijim auto-putevima.

IMG-20250706-WA0096.jpg
Foto: Kurir

Najzahtevniji deo trase bio je tunel Munjino brdo, dug više od 2,7 kilometara. Na ovom gradilištu angažovano je više od 40 inženjera, dok se sprovodi nadzor sa čak 75 vrsta tehničkih ispitivanja.

Nova deonica se ističe i po složenosti terena – gotovo trećinu trase čine 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri tunela: Trbušani, Munjino Brdo i Laz. Svaki od njih ima dve odvojene tunelske cevi, za svaki saobraćajni pravac posebno. Radove izvodi kineska kompanija CCCC, a izgradnja je počela avgusta 2019. godine. Vrednost projekta je 450 miliona evra, a deo trase od Preljine do Pakovraća, dug oko 11 kilometara, u funkciji je već od početka 2022.

Deonica auto-puta Pakovraće - Požega otvorena za saobraćaj Foto: Kurir

Ova saobraćajnica je deo šireg projekta auto-puta Beograd – Južni Jadran, ukupne dužine 258 kilometara, ali i buduće trase Beograd – Sarajevo, jer se od Požege planira nastavak ka granici sa BiH.

Pomoćnik direktora JP „Putevi Srbije“ Miodrag Poledica istakao je da se posebna pažnja tokom izgradnje poklanjala tehničkoj preciznosti i bezbednosti trase. Zahvaljujući ovom projektu, putovanje od Beograda do Požege trajaće oko sat vremena, a lakši pristup omogućen je i putnicima ka Višegradu, Hercegovini i crnogorskom primorju.

Otvaranje ove deonice znači kraće vreme putovanja, manje zagušenja na postojećim regionalnim putevima i značajno veću bezbednost u saobraćaju, a do Zlatibora će se stizati za 2 sata i 15 minuta. Otvaranjem deonice Pakovraće–Požega, auto-put „Miloš Veliki“ produžen je sve do kapije Užica, što je važan korak ka budućoj realizaciji Jadranske magistrale, koja će Srbiju povezati sa Crnom Gorom i lukom Bar.

Kurir.rs