Slušaj vest

Caixin je takođe izvestio da je Starbucks vodio preliminarne razgovore sa više od deset potencijalnih kupaca, pozivajući se na neimenovane izvore koji nisu precizirali da li je reč o potpunoj ili delimičnoj prodaji, prenosi Reuters.

- Možemo da potvrdimo da Starbucks trenutno ne razmatra potpunu prodaju svojih operacija u Kini - navela je amaerička kompanija u saopštenju.

Međutim, tri izvora bliska situaciji navode da je Starbucks u maju zvanično započeo proces prodaje, pozvavši zainteresovane kupce da do kraja prošle nedelje odgovore na niz pitanja u vezi sa kupovinom. Kompaniju u tom procesu savetuje Goldman Sachs.

Starbucks je tražio informacije o korporativnoj kulturi zainteresovanih firmi, stilu upravljanja, merama održivosti, načinu na koji tretiraju zaposlene, potencijalnoj strukturi dogovora i poslovnom planu za kinesko tržište.

Prema rečima dva izvora, kompanija još nije odlučila da li će prodati većinski ili manjinski udeo, kao ni da li će zadržati deo operacija, poput lanca snabdevanja u Kini. U međuvremenu, više od 20 institucija je pokazalo interesovanje, uključujući nekoliko privatnih investicionih fondova, tvrdi jedan izvor.

Starbucks sada treba da napravi uži izbor potencijalnih kupaca.

Ova potencijalna prodaja dolazi u trenutku kada Starbucks gubi tržišni udeo u Kini zbog konkurencije jeftinijih domaćih lanaca kafe kao što su Luckin i Cotti, koji su, uz niže cene, postali atraktivniji potrošačima koji paze na troškove.

Prema podacima Euromonitor International, Starbucksov udeo na kineskom tržištu opao je sa 34 odsto u 2019. na svega 14 odsto u 2024. godini.

biznis.kurir.rs/Rojters