SRPSKINJA UŠLA U PRODAVNICU, PA U TRENU DOŽIVELA HAOS! Prodavačica urlala na nju iz sveg glasa zbog stvari koju si radimo: Sve vreme je stajala pored mene!
Iako se često smatra da su prodavci dužni da budu ljubazni bez obzira na okolnosti, stvarnost u trgovinama često pokazuje koliko je granica tolerancije tanka – s obe strane pulta. U uslovima loših plata, dugih smena i konstantnog pritiska, nije retkost da se frustracije preliju na prve sledeće – najčešće na kupce.
Na srpskom Redditu nedavno se povela rasprava o tome da li je u redu prijaviti radnicu koja se ponašala neprijatno prema mušteriji. Jedna korisnica podelila je svoje iskustvo koje je izazvalo veliki broj komentara i otkrilo dublji problem.
- Ušla sam u radnju da kupim tri-četiri stvari. Pod je već bio obrisan, pa sam se odmah izvinila. Ona je prevrnula očima i nestala. Završavam kupovinu, a ona staje pored mene, kao da nešto radi, i odjednom počinje da viče: 'pitam se da li bi ovaj narod imao šta da jede da mi radimo do 9' - navela je žena.
Kaže da ju je pitala šta nije u redu, ali odgovor nije dobila – radnica ju je samo gledala u daljinu. Pokušala je da sazna da li je problem što je došla nakon 21h, ali je druga radnica na blagajni samo pokušala da opravda koleginicu, govoreći da "ima loš dan".
- Kasnije mi je poznanica rekla da zna o kome se radi. Navodno je poznata po takvom ponašanju, čak su neki stariji radnici tražili premeštaj zbog nje. A izgleda da joj i šefica gleda kroz prste - dodala je korisnica.
U komentarima koji su usledili, mnogi su istakli da ovakve situacije nisu retke i da uzrok često leži u sistemskom problemu – uslovima rada koji su daleko od prihvatljivih.
- Glavni problem je to što se očekuje da podovi budu čisti do kraja smene, ali da prekovremeni rad ne postoji. Ostaješ 20 minuta duže svakog dana, a to se ne plaća. Za dve godine – to je cela plata - napisao je bivši radnik.
Drugi dodaju da se od njih tražilo da dolaze ranije i ostaju duže, što su mnogi prihvatili kao normu – dok nisu odlučili da daju otkaz.
Ipak, i među komentatorima se može pročitati da to ne opravdava loš odnos prema kupcima:
- Ne mora niko da te mazi, ali pristojnost je minimum. Ako ti se ne sviđa posao – daj otkaz. Nema opravdanja da se istresaš na ljude oko sebe.
Jedna osoba se prisetila slične situacije kada ih je radnica tokom čišćenja namerno udarala kolicima, a zatim dobacivala iza leđa. Kaže da je ušla sat vremena pre zatvaranja.
Bilo je i onih koji su pozivali da se neprijatnosti prijavljuju:
- Ljudi kod nas ćute kada neko ne radi svoj posao, i to je suštinski problem. Ako svi nastavimo da tolerišemo bahatost i drskost – ništa se nikada neće promeniti.“
Na kraju, jedan savet se izdvojio: ako imate pritužbu – pošaljite mejl. Neki korisnici su pisali menadžmentu zbog problema u radnji i, kako navode, dobijali su odgovor već sledećeg dana.
Kurir/Dnevno
RUSKINJA REKLA KOLIKO TROŠI NJENA PORODICA, PA IZAZVALA HAOS! Bez ove sume nema ni za osnovno u Beogradu, a neko to nikad ne zaradi