Slušaj vest

Luksuzni francuski brend pokrenuo je tužbu protiv destilerije Licores do Vale, tvrdeći da su inicijali LV na njihovim flašama likera gotovo identični njihovom poznatom logotipu. Kako navode, sličnost nije samo vizuelna, već i fonetska i konceptualna, što bi, po njima, moglo zbuniti kupce, naročito jer su oba brenda registrovana u istoj kategoriji proizvoda.

luj2.jpg
Luj Viton monogram Foto: Kurir Televizija

Ali vlasnik portugalske destilerije, André Ferreira, tvrdi da je priča potpuno drugačija. Objašnjava da je logo inspirisan prirodom i lokalnim pejzažem – „L“ označava „liqueurs“ (likeri), „V“ za „valley“ (dolina), dok je okrenuto slovo V simbol planina koje okružuju njihovo selo Longos Vales. Dodaje i da je sve počelo kao hobi, a proizvodi još nisu ni ušli u prodaju.

Ferreira je zaštitio svoj brend u januaru 2025, ali Louis Vuitton je odmah osporio tu registraciju, čime je sudbina malog biznisa postala neizvesna.

Insatgam.jpg
Destilerija Foto: Instagram

 Vest o ovom sukobu brzo se proširila društvenim mrežama, gde korisnici masovno pružaju podršku portugalskom proizvođaču, videvši u svemu borbu Davida protiv Golijata. Licores do Vale ima nešto više od 1.000 pratilaca na Instagramu, dok Louis Vuitton raspolaže armijom fanova i ogromnim pravnim timovima.

Stručnjaci kažu da će konačna odluka zavisiti od toga koliko su logoi stvarno slični i koliko mogu zbuniti potrošače. Ali jedno je sigurno – mala destilerija je preko noći postala poznata širom sveta, što već koristi kao vetar u leđa za dalju promociju.

BiznisKurir/BIZLife