LUJ VITON JURI MALU PORODIČNU FIRMU: Tvrde da su izimitirali njihov logo! Da li stvarno liči ili su ipak preterali?
Mali porodični brend iz Portugala završio je na meti jednog od najvećih modnih imena na svetu – Louis Vuittona. Razlog? Logo koji „previše liči“ na čuveni LV monogram
Luksuzni francuski brend pokrenuo je tužbu protiv destilerije Licores do Vale, tvrdeći da su inicijali LV na njihovim flašama likera gotovo identični njihovom poznatom logotipu. Kako navode, sličnost nije samo vizuelna, već i fonetska i konceptualna, što bi, po njima, moglo zbuniti kupce, naročito jer su oba brenda registrovana u istoj kategoriji proizvoda.
Ali vlasnik portugalske destilerije, André Ferreira, tvrdi da je priča potpuno drugačija. Objašnjava da je logo inspirisan prirodom i lokalnim pejzažem – „L“ označava „liqueurs“ (likeri), „V“ za „valley“ (dolina), dok je okrenuto slovo V simbol planina koje okružuju njihovo selo Longos Vales. Dodaje i da je sve počelo kao hobi, a proizvodi još nisu ni ušli u prodaju.
Ferreira je zaštitio svoj brend u januaru 2025, ali Louis Vuitton je odmah osporio tu registraciju, čime je sudbina malog biznisa postala neizvesna.
Vest o ovom sukobu brzo se proširila društvenim mrežama, gde korisnici masovno pružaju podršku portugalskom proizvođaču, videvši u svemu borbu Davida protiv Golijata. Licores do Vale ima nešto više od 1.000 pratilaca na Instagramu, dok Louis Vuitton raspolaže armijom fanova i ogromnim pravnim timovima.
Stručnjaci kažu da će konačna odluka zavisiti od toga koliko su logoi stvarno slični i koliko mogu zbuniti potrošače. Ali jedno je sigurno – mala destilerija je preko noći postala poznata širom sveta, što već koristi kao vetar u leđa za dalju promociju.
BiznisKurir/BIZLife
Nacionalni dan donora kao podsetnik na važnost transplantacije