Slušaj vest

Moramo da zaboravimo Jaguar kakvog poznajemo, uključujući logotip s divljom mačkom, koji se na automobilima nalazi od 1945. godine. Reč je o "Jaguaru u skoku", odnosno u originalu na engleskom jeziku "Leaper", simbolu koji je osmislio osnivač brenda, ser Vilijam Lajons.

Pre 1945. godine kompanija se zvala "Swallow Sidecars", skraćeno S.S, što nakon Drugog svetskog rata iz razumljivih razloga više nije bilo prihvatljivo.

Snimak ekrana (637).png
Youtube/The new Jaguar Logo and Brand Design 

Novi Jaguar automobili, koje ćemo videti od 2026. godine, biće potpuno drugačiji u obliku, performansama i izgledu brenda. Preobraziće se u jednu reč j a g u a r, ispisanu novim, do sada neviđenim slovima. Ili kako to zvanično kažu:

- Nova filozofija obuhvata smeli dizajn, neočekivano i drugačije razmišljanje i stvara identitet brenda koji pažnju privlači odvažnom kreativnošću - navode. Zvuči zanimljivo.

Snimak ekrana (638).png
Youtube/The new Jaguar Logo and Brand Design 

Pre svega, Jaguar neće nuditi nove modele automobila još otprilike godinu dana. U iščekivanju "revolucionarnih" novih automobila (od 2026. godine), Jaguar je sada zvanično predstavio takozvani vizuelni identitet brenda.

Počinje s imenom, napisanim u veoma minimalističkom fontu. Još jedna novina je logotip brenda, gde je Jaguar zamenjen igrom suprotstavljenih slova J. Estetski efekat podseća na ambleme luksuznih brendova, što je upravo cilj Jaguara.

A divlja mačka? Nestaće s haube i amblema brenda, ali će zapravo ostati prisutna u pozadini horizontalno prugaste mustre. Obratite pažnju na promenu pravca skoka - više ne s desna na levo, već prema napred.

Snimak ekrana (639).png
Youtube/The new Jaguar Logo and Brand Design 

Gde ćemo je videti? Prema rečima dizajnera, koristiće se kao "izražajni kod i znak savršenog dela" kao ukras ili završni detalj. Ostaje da se vidi da li će to označavati tehničke elemente (npr. poklopac motora) ili novi volan.

Moto osnivača Vilijama Lajonsa, "ništa ne kopirati", postao je prava obaveza. Ali da bismo razumeli kako će se sve ovo primeniti na automobil, moraćemo da sačekamo do 2. decembra, kada će Jaguar predstaviti svoj prvi koncept na Miami Art Week-u.

biznis.kurir.rs/magazinauto