PAZITE KAD KUPUJETE AUTO - PRODAVCI SE SLUŽE PRLJAVIM FORAMA: Mnogi nasednu na iste, a u ovome se krije caka
Ne dozvolite da vas vešti prodavci zavaraju, fokusirajte se na svoj budžet, model i namenu automobila koji vam je potreban i opremu koja vam je potrebna.
Kupovina automobila je svakako ozbiljna stvar, bilo da to radite svakih nekoliko godina ili jednom u 20 godina. I ovde može postojati izvesna neravnoteža. Pogotovo kod kupaca koji ne prate baš razvoj automobilske industrije.
Kada kažemo neravnoteže, mislimo na naivnost kupca i profesionalizam prodavca, koji poznaje sve trikove i zna kako da izvuče razne adute iz rukava.
I tu vas može ubediti da kupite ono što zapravo ne želite. Tokom razgovora, prodavac može suptilno nagovestiti da bi vaš trenutni automobil mogao biti deo pogodbe.
– Mogu vam ponuditi odličnu cenu ako nam ostavite svoje polovno vozilo kao zamenu za novo – prodavac bi mogao reći odmah na početku.
U kombinaciji sa popustom na novi model, takva ponuda može delovati veoma primamljivo, ali u stvarnosti može biti korisna samo za prodavca.
Zato je važno imati pregled stvarne tržišne vrednosti vašeg trenutnog vozila – pre nego što uopšte kročite u salon. Vrlo brzo će vaši proračuni postati nejasni, na šta se oslanja iskusan prodavac. Većinu vremena nećete dobiti potpuno fer cenu za svoj stari automobil, čak ni od prodavca novih automobila. Malo smanjenje cene je u redu ako se pretvori u dovoljan popust na novi automobil. Prilikom pregovora, smireno i samouvereno precenite cenu svog starog automobila, kako biste imali prostora za cenkanje.
Marketinški stručnjaci vole da sugerišu da je ovo retka pogodba i da vrše pritisak na potencijalnog klijenta.
– Ovo je poslednji komad u ovoj seriji po neverovatnoj ceni i biće na sniženju samo kratko vreme. Požurite, ne oklevajte – samo jedan od primera.
Međutim, ne postoji jednokratni super dogovor sa trgovcima na malo. Neka vreme radi u vašu korist. Obavestite prodavca da imate i druge ponude na svojoj listi i da nemate vremena. Ako prodavac tvrdi da je već dobio drugu ozbiljnu ponudu za automobil, slobodno prekinite pregovore, napravite pauzu ili čak napustite salon sa idejom da okušate sreću sa drugim prodavcem. Ali nikada ne postupajte nepromišljeno.
Uradite prethodno istraživanje tržišta i raspravljajte se sa konkurentskim prodavcima kako biste bili sigurni da na tržištu ima više „dobrih ponuda“ i da imate širok spektar izbora. Naravno, izuzetak su retki sportski automobili ili klasični automobili. Dileri mame kupce u auto-salon posebno povoljnim ponudama u reklamama. Poznati primer je bilbord ili reklama sa prelepim novim modelom i neobično niskom cenom.
Tek po dolasku u prodavnicu kupac saznaje da se niska cena odnosi samo na osnovni model bez opreme i dodatne opreme, koji više nije toliko atraktivan kao automobil na fotografiji. Kupci koji su već krenuli na to putovanje sada su delimično spremni na kompromis. Ali ne bi trebalo! Takva situacija može lako dovesti do odluka koje se kasnije ispostave nepovoljnim.
Prodavac će vam rado ponuditi „jeftine“ pakete opreme kako bi automobil doveo do željenog nivoa opremljenosti, ali će to naravno povećati ukupnu cenu, a kupac će biti preplavljen toliko opreme da će kupiti stvari koje ne želi ili nikada neće koristiti.
Zato je važno da unapred konfigurišete svoj automobil onlajn iz udobnosti svog doma. Razmislite o svakom elementu i tek onda posetite prodavnicu. Ako planirate da kupite novi automobil, jedno od najboljih vremena za posetu auto-salonu je kraj meseca, kvartala ili godine. Na kraju svakog perioda, često je moguće pregovarati o najboljim popustima i ponudama. Razlog za to je napor prodavaca i njihovih timova da „poboljšaju“ svoju statistiku i postignu veće rezultate prodaje kako bi obezbedili bolje nagrade i bonuse za učinak.
Ovi „sprintovi sa popustima“ obično uključuju modele koji se nisu prodavali tako dobro kako se očekivalo ili one koji će uskoro biti zamenjeni novijim generacijama. Prodavci osećaju veći pritisak da brzo zaključe posao, pa su spremni da ponude bolje uslove u okviru svoje fleksibilnosti. Tokom samih pregovora, uvek pomaže ako kupac zna što je više moguće o dotičnom automobilu i podeli svoje znanje sa prodavcem. Onda ne pokušavajte previše da ulepšate ponudu.
BiznisKurir/Jutarnji.hr
OPREMLJENA I SPREMNA ZA USELJENJE: Vlasnik će se cenjkati za kuću koja ima sve, a svi će je želeti kad vide gde se nalazi