Slušaj vest

Američki proizvođač električnih automobila suočava se s ozbiljnim izazovima na evropskom tržištu, uključujući pad poverenja potrošača, jaku konkurenciju i zastarelu ponudu modela.

U aprilu je Tesla prodala 7.261 vozilo, dok je u istom periodu 2024. godine prodaja iznosila više od 14.000 jedinica. Pad je zabeležen uprkos ukupnom rastu tržišta baterijskih električnih vozila od 34,1 odsto.

tesla cybertruck.jpg
Foto: Shutterstock

Oštra konkurencija i zastarela ponuda

Kompanija je ove godine predstavila unapređenu verziju SUV modela Model Y, ali i dalje nema novih vozila za masovno tržište. U međuvremenu, kineski proizvođači, poput BYD-a, agresivno osvajaju evropsko tržište. Prošle nedelje, BYD je po prvi put premašio Teslu po broju prodatih potpuno električnih vozila u Evropi.

Evropa sve više bira hibride

Evropski potrošači sve više preferiraju hibridna električna vozila – automobile koji kombinuju manju bateriju i klasičan motor. Hibridi sada čine više od 35% automobilskog tržišta u Evropi, pokazuju podaci ACEA. Tesla, međutim, ne nudi nijedan hibridni model, već se oslanja isključivo na potpuno električni pogon.

BYD punjenje.jpg
BYD, električni automobil, hibrid Foto: Shutterstock

Maskova dvostruka uloga zabrinjava investitore

Investitori su sve zabrinutiji zbog Maskove podeljene pažnje između Tesle i politike. Naime, Elon Mask je savetnik Donalda Trampa i vodi novoformirano telo pod nazivom „Ministarstvo za efikasnost državne uprave“.

Na poslednjem predstavljanju kvartalnih rezultata Tesle, Mask je izjavio:

– Do kraja maja ću znatno smanjiti vreme koje provodim rukovodeći tim telom, ali planiram da dan ili dva nedeljno posvetim radu u državnoj službi.

xxxx01-ap-czarek-sokolowski.jpg
Ilon Mask Foto: AP Czarek Sokolowski

Uprkos tome, u javnom govoru poručio je:

– Posvećen sam vođenju Tesle u narednih pet godina.

Pad od 40 odsto od početka godine

Od januara do aprila 2025. godine, prodaja Tesle u Evropi pala je za skoro 40 odsto na godišnjem nivou, što je signal dubokih strukturalnih problema i gubitka tržišnog udela u ključnom regionu

BiznisKurirBizPortal