Slušaj vest

A zbog veličine svoje trgovačke flote predstavlja svojevrsni barometar globalne trgovine.

Kompanija je u prva tri meseca ove godine objavila rezultat EBITDA od 2,71 milijarde dolara, što je 70 odsto više u odnosu na 1,59 milijardi dolara iz istog perioda prošle godine i više od 2,57 milijardi dolara, koliko su predviđali analitičari.

Negativna strana izveštaja odnosi se na prognoze za kontejnerski transport, koje ukazuju na posledice sve veće nesigurnosti podstaknute carinskim ratom Donalda Trampa i brojnim geopolitičkim žarištima. Posebno se izdvaja region Crvenog mora, gde američke snage poslednjih nedelja s izraelskim saveznicima intenzivno napadaju položaje jemenskih huta.

Uprkos tome, huti su juče ponovili da će, bez obzira na zapadne napade, i dalje ugrožavati trgovačke brodove u tom delu sveta.

Mærsk je prognozirao pad tržišta kontejnerskog prevoza između jednog i četiri odsto, navodeći kao razlog "povećanu makroekonomsku i geopolitičku nesigurnost", pa je i najavio da će se poremećaji u Crvenom moru nastaviti kroz celu godinu.

BiznisKurir/Bloomberg Adria