Slušaj vest

Kao glavni razlog za povećanje cena, kompanije koje uglavnom proizvode hranu i piće, navele su niži kurs nacionalne valute von u odnosu na američki dolar, kao i povećane troškove za nabavku sirovina, prenosi agencija Jonhap.

Eksperti ukazuju da bi razlog za ovakvu odluku kompanija moglo biti i to što se vlada suočava sa teškoćama u pooštravanju kontrole cena robe široke potrošnje zbog političke nestabilnosti nakon što je predsednik Jun Suk Jeol uveo kratkotrajno vanredno stanje 3. decembra prošle godine.

Kako stručnjaci navode, strahuje se da bi godišnja stopa rasta cena prehrambenih proizvoda, kao i cena u lancima restorana, uskoro mogla premašiti tri odsto, što bi uticalo na ukupan rast cena robe široke potrošnje.

Grupa od 29 kompanija, uključujući Starbaks Koreja, Pariz Baget, Nongšim i CJ Cheiljedang Corp već su podigle cene, dok još deset kompanija planiraju da to učine sledećeg meseca.

Vlada i grupa za zaštitu prava potrošača izrazile su zabrinutost da bi rast cena mogao uticati na ekonomiju zemlje.

BiznisKurir/Telegraf Biznis