Slušaj vest

Akcije kineskog lidera u proizvodnji električnih vozila, BYD-a, dostigle su rekordnu vrednost u utorak nakon što je osnivač Wang Chuanfu izjavio da ovaj konkurent Tesle sada može puniti svoja električna vozila jednako brzo koliko je potrebno za točenje goriva u automobil sa benzinskim motorom.

Cena akcija skočila mu je za 4 odsto na 401,40 hongkonških dolara, što predstavlja rast od 85 odsto u poslednjih 12 meseci.

Od aprila u vozilima

Wang, milijarder i glavni izvršni direktor kompanije, rekao je u ponedeljak da novi sistem punjenja za BYD-ove baterije može omogućiti domet od oko 470 kilometara za samo pet minuta. Ova tvrdnja sugeriše da je BYD pretekao konkurente poput Tesle i Mercedes-Benza u tehnologiji brzog punjenja, iako novi sistem zavisi od nekoliko uslova, uključujući dovoljnu voltažu na punjačima.

Isto kao klasično točenje goriva

"Super e-platforma“ donosi brzine punjenja do 1000 kilovata, što znači da je pet minuta dovoljno za domet od 470 kilometara.
Sve veća konkurencija među proizvođačima električnih vozila i baterija u razvoju brže infrastrukture za punjenje podstaknuta je zabrinutošću potrošača u vezi sa dometom i brzinom punjenja u poređenju sa tradicionalnim automobilima sa unutrašnjim sagorevanjem.

BYD u početnoj fazi planira da postavi oko 4000 punionica kako bi podržao novu tehnologiju ultrabrzog punjenja. Očekuje se da će Kina ove godine instalirati oko 460.000 novih javnih punjača za električna vozila, što čini otprilike dve trećine svih punjača na svetu, čime bi se njihov ukupan broj povećao na oko 2,1 milion, prema Chrisu Liuu, višem analitičaru iz konsultantske firme Omdia sa sedištem u Šangaju.

BYD je dodao da će dva njegova popularna SUV modela, oba sa cenom ispod 40.000 dolara u Kini, od aprila biti opremljena novim ultrabrzim sistemom punjenja.

Najnoviji rast cene akcija BYD-a, u kojem značajan udeo ima Berkshire Hathaway Warrena Buffetta, dolazi mesec dana nakon što je kompanija šokirala globalnu automobilsku industriju lansiranjem besplatnog naprednog sistema samostalne vožnje pod nazivom God’s Eye, koji planira da ugradi u celu svoju novu liniju vozila.

Ovi potezi dodatno povećavaju pritisak na niz domaćih konkurenata, kao i na Teslu Elona Muska i nemački Volkswagen, koji su izgubili tržišni udeo usled snažnog rasta prodaje električnih vozila u Kini poslednjih godina.

Osvajaju svet

BYD je u prva dva meseca 2025. godine činio oko 27 odsto kineske proizvodnje električnih vozila, sa prodajom od više od 405.000 automobila, prema podacima konsultantske kuće Automobility iz Šangaja.

Kompanija drži 18 odsto tržišnog udela u segmentu električnih vozila na baterije i 56 odsto u segmentu plug-in hibrida. BYD, koji se brzo globalno širi putem novih fabrika u jugoistočnoj i centralnoj Aziji, Evropi i Južnoj Americi, takođe je u januaru i februaru činio oko 16 odsto od više od 900.000 automobila izvezenih iz Kine.

Kurir Biznis/Poslovni.hr