SKUPA IM SRPSKA RADNA SNAGA: Zašto nemačka kompanija napušta Zrenjanin i srpsko tržište - Nije im isplativo?
Nemačka kompanija odlazi iz Srbije: Bez posla ostaje 2.000 radnika.
Igor Vijatov, direktor Automobilskog i mobiliti klastera Srbije kaže da je u odnosu na period od pre 15 godina, kada je "Drekslmajer" počeo da radi u Srbiji, radna snaga znatno poskupela, a da kompanije gledaju kako da smanje troškove ili da nađu jeftiniju radnu snagu.
Odluka nemačke kompanije "Drekslmajer", globalnog proizvođača kablovskih setova za automobilsku industriju, da nakon 17 godina poslovanja prekine rad u Srbiji još jednom je upozorila na probleme sa kojima se suočava auto-sektor.
Naime, kako su naveli iz ove kompanije, fabrika će biti zatvorena 2026. godine, a gotovo 2.000 radnika ostaće bez posla. Očigledno da kriza u ovoj industriji ne posustaje tako lako i da zadaje nove probleme proizvođačima automobila i komponenti za vozila.
Igor Vijatov, direktor Automobilskog i mobiliti klastera Srbije, kaže za "Biznis" da nije mala stvar što jedna ovako velika i značajna kompanija odlazi iz naše zemlje, ali je donekle očekivana – s obzirom na sve što se dešava u auto-industriji.
- 'Drekslmajer" je prinuđen da zatvara svoje pogone, jer nemaju onoliko narudžbina koliko su planirali. Ovaj problem je počeo prošle jeseni i evo sada je došao taj trenutak kada je potrebno doneti velike neprijatne odluke. Svedoci smo da situacija u auto-industriji u Evropi nije dobra, prodaja vozila je u padu i u Nemačkoj i to se odražava i na zemlje sa kojima ona sarađuje, u smislu da se zatvaraju pogoni ako biznis nije isplativ - objašnjava Igor Vijatov.
On podseća da su se uslovi poslovanja u protekloj deceniji promenili, te da je to još jedan od razloga za ovakvu odluku nemačke kompanije.
- U odnosu na period od pre petnaestak godina, kada je 'Drekslmajer' počeo da radi u Srbiji, radna snaga je znatno poskupela. Za kablovsku industriju radnik je vrlo važan, jer se sve radi manuelno da bi posao bio isplativ. Zbog toga ova, ali i druge kompanije, gledaju kako da smanje troškove ili da nađu jeftiniju radnu snagu - ističe Igor Vijatov.
U ovakvoj atmosferi može doći i do domino efekta, odnosno da još neke fabrike zatvore svoje pogone ili prepolove proizvodne kapacitete.
- Auto-kompanijama je za proizvodnju automobila vrlo bitno od koga nabavljaju kablovske sisteme, te tako i one mogu da zapadnu u problem ukoliko dobavljač najavi prekid rada. To može izazvati prilične posledice po auto-industriju - kaže Vijatov.
Gradonačelnik Zrenjanina Simo Salapura je, povodom ove odluke "Drekslmajera", izrazio očekivanja da će lokalna samouprava najpre sarađivati sa menadžmentom kompanije u rešavanju svih problema koji se mogu pojaviti tokom procesa koji vodi do prestanka rada pogona 2026. godine.
- Pozivam tržište rada da posebnu pažnju usmeri na ove radnike i ponudi im alternativu u skladu sa potrebama privrede. Takođe, očekujem da će i drugi poslodavci, kojima nedostaje radna snaga, prepoznati da pred sobom imaju dobro obučene, kvalitetne i vredne radnike koji su godinama bili deo jednog velikog sistema i da će im pružiti priliku za zaposlenje - poručio je Salapura.
Naveo je i da je na lokalnoj samoupravi da što pre reši pitanje opremanja dela Industrijske zone Jugoistok, kao i drugih potencijalnih prostora za nove investitore, i da je jedini cilj koji ima – da obezbedi nova radna mesta, te da će sve podrediti tome.
biznis.kurir.rs/Biznis.rs
VEĆE PLATE ZA SVE KOJI RADE U OVOJ FIRMI: Pored veće zarade imaju čak i dodatni dan godišnjeg odmora