Slušaj vest

Svaki drugi Švajcarac prošle godine je obavio najmanje jednu kupovinu u kineskim onlajn prodavnicama, objavio je danas portal Komparis.

Na prvom mestu po popularnosti je ubedljivo plaftorma Temu koju je odabralo 47 odsto kupaca, sledi Aliekspres sa 20 odsto i Šein 16 odsto, a kineske platforme su bile nešto popularnije kod žena nego kod muškaraca.

Statistički podaci ukazuju na značajne regionalne razlike. U nemačkom govornom području Švajcarske je na kineskim platformama kupovalo nešto manje od 50 odsto anketiranih, dok ovaj procenat u francuskom govornom području iznosi 58 odsto, a u italijanskom kantonu Ticino 69 odsto.

Glavni razlog koji su ispitanici naveli za kupovinu bila je niska cena, pošto je za 71 odsto kupaca ovo bio odlučujući faktor, a samo 12 odsto je izjavilo da proizvodi nisu dostupni nigde drugde, prenosi portal swissinfo.ch.

Kineske prodavnice su najviše popularne među građanima koji imaju niska primanja po švajcarskim standardima.

shutterstock-temu-3.jpg
Foto: Shutterstock

Skoro 60 odsto građana Švajcarske sa mesečnim prihodom manjim od 4.000 franaka, odnosno 4.232 evra, obavilo je kupovinu na kineskim platformama, dok među ljudima sa prihodom većim od 8.000 franaka, to jest 8.464 evra, ovaj procenat je manji od 50 odsto.

Većina kupaca bila je zadovoljna proizvodima koje nude kineski onlajn trgovci. Kako se navodi, 28 odsto ispitanika je bilo "veoma zadovoljno", a 44 odsto "zadovoljno" svojom narudžbinom. Nasuprot tome, samo šest odsto je bilo "nezadovoljno".

Na pitanje gde su ispitanici najčešće kupovali u poslednjih 12 meseci, Temu je bio na prvom mestu sa 18 odsto, švajcarski Digitek Galaksus 17 odsto i nemački Zalando 15 odsto.

"Kineske jeftine prodavnice vrše pritisak na domaće onlajn portale. Međutim, učestalost porudžbina nema nikakve veze sa vrednošću porudžbine, a proizvodi veće vrednosti ostaju u domenu švajcarskih provajdera", prokomentarisao je stručnjak portala Komparis Mihael Kun.

BiznisKurir/Politika