Trgovinski lanac zadovoljan uslovima
Lidl: Srbija povoljna za investicije!
Nemačka kompanija nastavila da kupuje zemljište jer je prepoznala srpsko tržište kao dobro za dalja ulaganja
BEOGRAD - Konkurencija nek se pripremi.
Nemački trgovinski lanac „Lidl“ kupuje zemljište u Srbiji na kome će graditi markete, što pokazuje da ova kompanija našu zemlju vidi kao povoljnu za investicije. Kako tvrde u toj kompaniji, do sada su zemljište pazarili u Valjevu, Subotici, Novom Sadu, Zrenjaninu, Nišu, Smederevu i Beogradu.
Širenje lanca
- U ostalim gradovima širom Srbije aktivno radimo na kupovini zemljišta. Dosadašnji rezultati ekspanzije lanca predstavljaju nastavak ulaganja u srpsko tržište, što je dokaz da Srbiju prepoznajemo kao zemlju povoljnu za investiranje - izjavila je za Tanjug Jovana Krstić iz sekretarijata za nekretnine „Lidla“ u Srbiji i dodala da je ta firma u našoj zemlji registrovana 2010.
Kada će neki od „Lidlovih“ marketa otvoriti vrata kupcima u Srbiji, zasad je tajna, iako građani s nestrpljenjem očekuju da u njihovim rafovima vide raznovrsnu robu.
- „Lidlova“ politika poslovanja u Evropi je kupovina više zemljišta i istovremeno otvaranje više objekata. Takav način poslovanja preuzet je i u Srbiji - rekla je Krstićeva i dodala da će asortiman robe biti raznovrstan i da će se truditi da zadovolje potrebe i želje kupaca.
Otvaraju 15 radnji
Prema ranijim najavama, „Lidl“, jedan od najuspešnijih trgovinskih lanaca prehrambenih proizvoda u Evropi, prve markete u Srbiji trebalo bi da otvori sledeće godine. U prvoj fazi planirano je otvaranje 15 maloprodajnih objekata u 15 srpskih gradova.
Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača smatra da će dolazak „Lidla“ uzburkati srpsko tržište u pozitivnom smislu.
- Mi više godina čekamo da „Lidl“ dođe na srpsko tržište i godinama radimo na tome. Na naš zahtev je izmenjen član Zakona o trgovini koji je sprečavao dolazak velikih trgovinskih lanaca u Srbiju. Snažno podržavamo dolazak „Lidla“ jer će to biti prvi korak u jačanju konkurencije, obaranju cena, poboljšanju kvaliteta i većem izboru i asortimanu proizvoda - kaže Alfirović i dodaje da je sada domaće tržište monopolizovano, zbog čega su cene proizvoda više od evropskog proseka.
Nemački trgovinski lanac „Lidl“ kupuje zemljište u Srbiji na kome će graditi markete, što pokazuje da ova kompanija našu zemlju vidi kao povoljnu za investicije. Kako tvrde u toj kompaniji, do sada su zemljište pazarili u Valjevu, Subotici, Novom Sadu, Zrenjaninu, Nišu, Smederevu i Beogradu.
Širenje lanca
- U ostalim gradovima širom Srbije aktivno radimo na kupovini zemljišta. Dosadašnji rezultati ekspanzije lanca predstavljaju nastavak ulaganja u srpsko tržište, što je dokaz da Srbiju prepoznajemo kao zemlju povoljnu za investiranje - izjavila je za Tanjug Jovana Krstić iz sekretarijata za nekretnine „Lidla“ u Srbiji i dodala da je ta firma u našoj zemlji registrovana 2010.
Kada će neki od „Lidlovih“ marketa otvoriti vrata kupcima u Srbiji, zasad je tajna, iako građani s nestrpljenjem očekuju da u njihovim rafovima vide raznovrsnu robu.
- „Lidlova“ politika poslovanja u Evropi je kupovina više zemljišta i istovremeno otvaranje više objekata. Takav način poslovanja preuzet je i u Srbiji - rekla je Krstićeva i dodala da će asortiman robe biti raznovrstan i da će se truditi da zadovolje potrebe i želje kupaca.
Otvaraju 15 radnji
Prema ranijim najavama, „Lidl“, jedan od najuspešnijih trgovinskih lanaca prehrambenih proizvoda u Evropi, prve markete u Srbiji trebalo bi da otvori sledeće godine. U prvoj fazi planirano je otvaranje 15 maloprodajnih objekata u 15 srpskih gradova.
Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača smatra da će dolazak „Lidla“ uzburkati srpsko tržište u pozitivnom smislu.
- Mi više godina čekamo da „Lidl“ dođe na srpsko tržište i godinama radimo na tome. Na naš zahtev je izmenjen član Zakona o trgovini koji je sprečavao dolazak velikih trgovinskih lanaca u Srbiju. Snažno podržavamo dolazak „Lidla“ jer će to biti prvi korak u jačanju konkurencije, obaranju cena, poboljšanju kvaliteta i većem izboru i asortimanu proizvoda - kaže Alfirović i dodaje da je sada domaće tržište monopolizovano, zbog čega su cene proizvoda više od evropskog proseka.
Uži asortiman proizvoda
Ekonomista Aleksandar Stevanović iz Centra za slobodno tržište ističe da će dolazak „Lidla“ sigurno doneti veću konkurenciju i mogućnost potrošača da na više mesta kupuju.
- S druge strane, pogrešno je uverenje da „Lidl“ ima niže cene, jer on ima i uži asortiman proizvoda koji imaju brži obrt. „Lidl“ će, na primer, imati sedam-osam vrsta sokova umesto 50. Drugo, u njihovoj strukturi preovlađuju trgovačke marke, a to su proizvodi koji, iako nisu nezdravi, lošijeg su kvaliteta - kaže Stevanović.
DRAGANU SE UZGOJ PILIĆA VIŠESTRUKO ISPLATIO: Od države dobija redovne subvencije po grlu, a prihod mu ide i do čak 10.000 €