U modernom poslovnom svetu, otpuštanja su, nažalost, česta pojava, a kompanije neretko nude različite vrste beneficija kako bi ublažile težinu odlaska radnika. Međutim, ponekad te ponude prelaze granice uobičajenog i postaju bizarne.

Ovih dana čitamo da je automobilski gigant Stellantis ponudio otpuštenim radnicima u jednoj fabrici u Italiji posebne uslove za kupovinu automobila „maserati“, uz napomenu da je ponuda otvorena i za njihove prijatelje i rodbinu. Ne treba reći da je ovaj potez kompanije izazvao velike polemike u javnosti.

Ovo su pet najbizarnijih “otpremnina” koje su kompanije ponudile otpuštenim radnicima.

1. Kupon za brzu hranu – „Zbogom i prijatan obrok!“

Jedna velika američka maloprodajna kompanija, poznata po niskim cenama, otišla je toliko daleko da je otpuštenim radnicima ponudila kupon za besplatan obrok u lokalnom lancu brze hrane kao deo otpremnine. Iako su radnici očekivali finansijsku podršku ili bar savetovanje o zapošljavanju, dobijanje hamburgera i pomfrita sigurno nije bilo na listi njihovih želja. Ova ponuda izazvala je podsmeh i kritike na društvenim mrežama, gde su se mnogi pitali da li kompanija uopšte ozbiljno shvata sudbinu svojih zaposlenih.

2. Plaćeni kurs joge – „Smirite se nakon otkaza“

Jedna tehnološka firma u Silicijumskoj dolini odlučila je da otpuštenim radnicima ponudi besplatne časove joge kako bi im pomogla da se nose sa stresom nakon otkaza. Iako joga svakako može pomoći u smanjenju stresa, mnogi radnici su smatrali da bi im finansijska kompenzacija ili profesionalno savetovanje mnogo više koristili. Ova „beneficija“ je naišla na oprečne reakcije, gde su neki radnici zahvalili kompaniji, dok su drugi smatrali da je reč o neprimerenom načinu da se „umire“ frustrirani zaposleni.

profimedia0351351271.jpg
Profimedia 

3. Klub knjiga za bivše zaposlene – „Ostanite povezani uz literaturu“

Jedna korporacija koja se bavi finansijama odlučila je da organizuje virtuelni klub knjiga za otpuštene radnike kako bi im omogućila da ostanu u kontaktu sa bivšim kolegama i, kako su naveli, „integrišu se u širu zajednicu knjigoljubaca“. Iako je inicijativa bila kreativna, mnogi su je smatrali neadekvatnom, jer su očekivali konkretniju podršku za pronalazak novog posla ili bar finansijski paket pomoći. U međuvremenu, kompanija je nastavila da reklamira svoj klub knjiga kao „jedinstvenu inicijativu povezivanja“.

4. Popust na buduće proizvode – „Nastavite da kupujete od nas“

Jedna e-commerce kompanija koja je otpustila veliki broj zaposlenih tokom ekonomske krize, pokušala je da se „oduži“ radnicima tako što im je ponudila 20 odsto popusta na sve buduće proizvode kupljene putem njihove platforme. Ova ponuda je naišla na zgražavanje, jer su radnici očekivali finansijsku pomoć u trenutku kada su ostali bez prihoda, a ne podsticaj da troše novac koji više nemaju. Ponuda je ubrzo povučena nakon negativnih reakcija u medijima.

5. Besplatno članstvo u teretani – „Ostanite fit dok tražite posao“

Još jedna neobična ponuda došla je od firme koja se bavi proizvodnjom sportske opreme, koja je otpuštenim radnicima omogućila besplatno jednogodišnje članstvo u teretani. Iako je fizička aktivnost korisna, mnogi su se pitali kako će im to pomoći da prebrode ekonomske posledice otkaza. Radnici su izrazili nezadovoljstvo što nisu dobili adekvatniju podršku, poput profesionalne prekvalifikacije ili pomoći u pronalasku novog zaposlenja.

BiznisKurir/Bonitet