Nemačka i Italija pridružile su se pozivu evropske automobilske industrije Evropskoj uniji da ublaži ciljeve za smanjenje emisije CO2 za automobile i preispita zabranu prodaje automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine.

Italijanski ministar industrije Adolfo Urso rekao je u sredu uoči sastanka ministara EU odgovornih za unutrašnje tržište i industriju da njegova zemlja, zajedno s Nemačkom, radi na podršci drugim zemljama u pozivanju na ublažavanje standarda emisije CO2 u automobilima.

Kako prenosi portal Euronews, tražiće i preispitivanje najave EU da će 2035. godine zabraniti prodaju automobila s benzinskim i dizelskim motorima.

Urso je ponovio nedavna upozorenja proizvođača automobila, predviđajući da će evropska automobilska industrija "kolabirati" i "desetine hiljada" radnih mesta biti otpušteno ako EU ne promeni kurs.

Njegova upozorenja dolaze tri meseca nakon što je italijanska premijerka Đorđa Meloni zabranu prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem nazvala "ideološkim ludilom".

Pre nekoliko dana i Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) javno je pozvalo na odgodu primene strožih ograničenja emisija nakon objave podataka o padu prodaje električnih automobila.

Uticajna grupa sa sedištem u Briselu, koja uključuje BMW, Ford, Renault, Volkswagen i Volvo, upozorila je 19. avgusta da je broj registracija novih automobila u avgustu pao ispod 644.000, što je pad od više od 18 odsto u poređenju s istim mesecom 2023. godine.

Najveći proporcionalni pad zabeležen je kod električnih automobila, čiji je tržišni udeo pao za gotovo trećinu s prošlogodišnjih 21 odsto.

promo.jpg
Promo 

- Nedostaju nam ključni uslovi za postizanje potrebnog zamaha u proizvodnji vozila s nultom emisijom: infrastruktura za punjenje, uključujući vodonik, konkurentno proizvodno okruženje, pristupačna zelena energija, kupovina i poreski podsticaji kao i sigurno snabdevanje sirovinama, vodonikom i baterije - napisali su u ACEA-i.

Trenutno, proizvođači automobila moraju da osiguraju da emisije svih automobila koje prodaju u određenoj godini ne prelaze prosečnih 115,1 grama po kilometru, a ta će se granica iduće godine pooštriti na 93,6 grama. Taj će broj biti sve teže ostvariti s padom prodaje električnih vozila s jedne strane i dominacijom većih SUV modela.

Suočena s pretnjom kazni od više milijardi evra iduće godine, ACEA je pozvala EU da sprovede "hitne mere pomoći", ali prema Euronews-u, Evropska komisija smatra da je za situaciju barem delimično kriva sama industrija.

- Pred nama je još 15 meseci prodaje automobila i industrija ima vremena da postigne svoje ciljeve - rekao je glasnogovornik Evropske komisije novinarima u utorak. - Takođe je vredno zapamtiti da je cilj za 2025. dogovoren 2019. i ... osmislili smo ove politike kako bismo industriji dali vremena za prilagođavanje - zaključio je.

BiznisKurir/B92/SEEbiz