Ukoliko nemački automobilski gigant "Folksvagen" ove godine bude zatvorio fabriku za proizvodnju automobila, kako upozoravaju pojedini analitičari, to bi moglo da dovede do nestanka više od 15.000 radnih mesta.

Proizvođač automobila, ranije ovog meseca, saopštio je da više ne može da isključi zatvaranje fabrika u Nemačkoj – što bi bila odluka bez presedana i prvo zatvaranje fabrike u njenoj osamdesetsedmogodišnjoj istoriji – dok traži načine da uštedi nekoliko milijardi evra.

Šefovi "Folksvagena" su upozorili da kompanija "propušta da proda" oko 500.000 automobila godišnje, što je ekvivalent proizvodnji dve fabrike, preneo je britanski "Telegraf".

Analitičari iz investicione banke "Džefris" procenjuju da bi nemački gigant mogao da zatvori fabriku bez odobrenja moćnog nadzornog odbora, koji obično podržava zaposlene.

vw-taigo-15.jpg
Kurir 

Nemački propisi o položaju radnika obavezuju nemačke kompanije da u nadzorne odbore imenuju zaposlene, koji kasnije imenuju rukovodstvo preduzeća i određuju strateške ciljeve.

Međutim, "Folksvagen" želi da raskine sporazum sa radnicima star više od 30 godina, kojim su se obavezali da će zaštititi sve zaposlene najmanje do 2029. godine. Ta kompanija sada želi da skrati tok na 2025. godinu.

Prema proceni "Džefrisa", zatvaranje jedne fabrike do kraja godine bi uštedelo oko četiri milijarde evra.

Protesti protiv "Folksvagena" izbili su i u Briselu, nakon što je ta kompanija najavila zatvaranje svoje fabrike u Belgiji. Navodno, oni razmatraju i zatvaranje dve ili tri proizvodna pogona u Nemačkoj.

U poruci klijentima, iz "Džefrisa" su napisali da bi "sindikati trebalo da da postignu nove sporazume, dok će 'Folksvagen' biti u poziciji da iznudi otpuštanja".

- Postoji rizik od prekida rada postrojenja, ali sindikati mogu da pokrenu štrajk samo zbog plata, a ne i zbog zatvaranja pogona ili otpuštanja radnika, ako to nije zaštićeno ugovorom - navode iz te investicione banke.

BiznisKurir/RTBalkan