HOGAN: Etihad želi revoluciju avio prevoza
SIDNEJ - Predsednik aviokompanije Etihad ervejz Džejms Hogan kaže da tradicionalni model aviokompanija više nije održiv i da su u toj oblasti potrebne radikalne promene.
Tradicionalni model aviokompanija i avio alijansi nije više relevantan u današnjem poslovnom okruženju i napredak se neće dogoditi bez radikalnih promena – to je ukratko filozofija aviokompanije Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Etihad ervejz je postao najbrže rastući avioprevoznik u istoriji komercijalne avijacije, i jedna od najuspešnijih kompanija, i to zahvaljujući postavljanju novih pravila, rekao je predsednik Etihada Džejms Hogan, obraćajući se učesnicima Australijsko-pacifičkog samita avijacije, održanog u Sidneju.
Hogan se učesnicima samita obratio samo nekoliko dana nakon što je Etihad potpisao istorijski sporazum o strateškom partnerstvu sa Jatom, kojim je stvorena nova aviokompanija Er Srbija.
Hogan je u Sidneju predstavio novi poslovni model globalnog avioprevoza, opisujući jedinstvenu strategiju razvoja aviokompanije iz Abu Dabija, kroz kodšer ugovore i manjinska vlasništva u drugim aviokompanijama.
"Postoji dosta dokaza koji ukazuju na to da tradicionalni model aviokompanija i avio alijansi nije više relevantan u današnjem poslovnom okruženju, i napredak se verovatno neće dogoditi bez radikalnih promena", rekao je Hogan.
"Održiva budućnost za globalnu avijaciju oslanja se na smelu viziju i volju da se raskrsti sa dosadašnjom praksom", dodao je on.
Globalni horizonti su, prema rečima predsednika Etihada, van dometa pojedinačnih aviokompanija i napredak se može postići samo kroz partnerstva.
"Uključujući Džet ervejz, gde još čekamo na odobrenje regulatornih tela, Etihad ervejz ima suvlasništvo u šest kompanija i 46 kodšer partnera. Prevezli smo 96 miliona putnika i u izboru imamo više od 410 destinacija na šest kontinenata, koje opslužuje flota od približno 500 modernih letelica", naveo je Hogan.
"Saradnja podrazumeva zajedničku nabavku dobara, usluga i opreme kao što su avioni, motori, gorivo i osiguranje, ali i saradnju u oblastima poput održavanja, obuke osoblja i prodaje, što značajno smanjuje troškove svih partnerskih kompanija. Ovo je prava dodatna vrednost za naše kompanije i uveren sam da to predstavlja put napred", naveo je predsednik Etihada.
"Drago nam je što je Er Srbija postala deo našeg saveza, i nadamo se skorom dobijanju dozvole indijskih regulatornih vlasti za našu investiciju u Džet ervejz", dodao je on.
U prilog potezima koje aviokompanije moraju da preduzmu kako bi obezbedile sopstvenou budućnost, Hogan je naveo da su i vlade i regulatorna tela država dužni da naprave sveobuhvatnije promene, uključujući deregulaciju radne snage, reformu upravljanja vazdušnim prostorom, inovacije u tehnologijama, više investicija u infrastrukturu i veću saradnju sa industrijom.
Naveo je i da je jedan od glavnih problema za avioprevoznike ograničen pristup ključnim svetskim aerodromima koji su već dostigli maksimalne kapacitete i ne mogu da budu prošireni, ili bi im bilo potrebno dosta godina da budu osavremenjeni.
Kao jednu od opcija koju bi trebalo razmotriti, Hogan je naveo olakšice u ograničenju buke na ključnim aerodromima. U nekim slučajevima su pravilnici o ograničenju buke doneti i pre 50 godina na osnovu letelica iz tog perioda.
Međutim, regulatorna tela nisu uzela u obzir milijarede dolara koje su aviokompanije uložile kako bi umanjile buku, kupujući manje savremene avione poput Erbasa A380 i Boinga 787, ali za koje i dalje važe ista ograničenja kao i za stare letelice.
"Kako bi se sprečila zakrčenost aerodroma, možda bi avioni nove generacije trebalo da budu oslobođeni pravila o ograničenju buke", naveo je Hogan.
NEOBIČAN BIZNIS BIVŠEG BRITANSKOG PREMIJERA: Boris Džonson rešio da iskoristi svoju popularnost, pa uveo cenovnik i za rukovanje