Počela je izgradnja najdužeg podvodnog tunela na svetu kojim će biti povezane Skandinavija i centralna Evropa.

Reč je o 18-kilometarskom tunelu Fehmarn pojas (Fehmarnbelt) između Danske i Nemačke ispod Baltičkog mora, a koji će imati drumski i železnički saobraćaj.

Drumski saobraćaj će se odvijati u po dve trake u oba smera.

Početak izgradnje je svečano ozvaničio danski kralj Frederik X.

Planirano je da tunel bude pušten u saobraćaj 2029. godine, a njime će se značajno skratiti putovanje između Danske i Nemačke. Naime, trenutno putovanje trajektom traje 45 minuta, a nakon izgradnje tunela, putovanje vozom će trajati sedam minuta i putovanje automobilom će trajati deset minuta.

kopenhagen-danska.jpg
Profimedia 
foto: Profimedia

Tunel će činiti 89 betonskih elemenata koji se izrađuju u postrojenju u gradu Roedbyhavnu koji je na danskom otoku Lolandu. Ovo je najveće postrojenje na severu Evrope. Izgradnja će koštati 4,8 milijardi evra i u potpunosti je finansira Danska koja će naknadno odlučiti o naplati putarine za tunel.

Danska je u poslednjih nekoliko decenija izgradila drumske i železničke veze sa susednom Švedskom i između dva velika danska ostrva. Naime, 2000. je napravljen most i tunel kojim su povezani Kopenhagen i Malme kao treći najveći švedski grad.

Dve godine ranije je uspostavljen drumski saobraćaj između ostrva Funen, na kojem je Odense kao treći najveći danski grad, i Kopenhagena. Između ova dva grada je godinu dana ranije počeo saobraćati voz, prenosi Euronews.

BiznisKurir/BIZPortal