USKORO SE UVODE NOVA PRAVILA ZA VOZAČE: Svi koji voze ove automobile moraće potpuno da promene navike i uvedu novu opremu!
Nova uredba EU nalaže da svi novi automobili od 7. jula 2024. moraju biti opremljeni brojnim novim sistemima pomoći, uključujući upozorenje na prekoračenu brzinu i crnu kutiju
Reč je o Intelligent Speed Assistance (ISA), pametnom sistemu pomoći koji prati brzinu u automobilima. Novoregistrirani automobili moraju biti opremljeni ISA-om od 7. srpnja 2024., prenosi Fenix magazin.
Ukratko, sistem koristi zvučne ili vizualne signale kako bi upozorio vozače kada se prekorači ograničenje brzine. Takođe, može izvršiti automatsko lagano otpuštanje gasa, pri čemu papučica gasa daje lagani otpor prilikom pritiska ili vibrira, u odgovarajućim situacijama u vožnji.
Novi propisi predviđaju i dodatne obvezne sisteme pomoći, poput crne kutije koja bi trebalo da da podatke u slučaju nesreće i pripreme za tzv. alcolock. To bi trebalo da omogući naknadnu ugradnju imobilizatora osetljivih na alkohol.
Ideja iza ISA-e je dobra i naznake prevelike brzine su korisne, ali na kraju vozač odlučuje. Pomoćnik ne ograničava brzinu i ne koči aktivno automobil. Vozači su i dalje odgovorni i mogu upravljati.
Važno je naglasiti da se ISA ne može trajno isključiti. To je neugodno kada sistem ne prepozna ispravno saobraćajne znakove putem kamera. Ipak, ISA se može deaktivirati svaki put kada se vozilo ponovo pokrene.
Međutim, čim ponovo upalite automobil, ona je upaljena.
Pravila kažu da se ISA mora vratiti u normalan rad svaki put kada se aktivira glavni upravljački prekidač vozila. Automatsko ponovno aktiviranje ISA može da zavisi od otvaranja vozačevih vrata.
Obavezni sistemi u novim automobilima
Od 7. jula 2024. dodatni sistemi pomoći biće obavezni za nova registrovana vozila:
Blackbox (crna kutija): Izraz je prvenstveno poznat za avione, ali sada i automobili dobijaju snimač podataka o nesrećama ili snimač podataka o događajima (EDR), kako se to zove u tehničkom žargonu.
Kontinuirano beleži informacije o brzini, kočenju ili aktiviranju vazdušnog jastuka, ali ih redovno i izbriše. Samo u slučaju nesreće podaci se spremaju nekoliko sekundi pre i nakon sudara kako bi se što bolje rekonstruisao tok nesreće.
Budući da je ova inovacija obavezna za sva novorazvijena vozila od prošlog jula, dotična crna kutija već je danas ugrađena u brojne nove automobile.
Pomoć pri kočenju u nuždi: Ovo se odnosi na automatski operativni sistem koji može samostalno prepoznati opasne situacije i zatim automatski zakočiti vozilo kako bi se izbegle ili ublažile nesreće.
Svetlo za automatsko kočenje u nuždi: Kako bi odgovaralo pomoćniku za kočenje u nuždi, mora postojati i svetlo kočenja u nuždi na zadnjem delu vozila koje pokazuje da je započelo snažno kočenje.
Upozorenje na umor: Ovaj sistem je namenjen za praćenje budnosti vozača i izdavanje upozorenja. To može biti, na primer, akustična ili vizuelna poruka koja od vas traži da napravite pauzu od vožnje.
Asistent za vožnju unazad: Kako bi se osiguralo da ne dođe do nezgoda pri vožnji unazad, takođe su potrebni pomoćnici koji detektuju osobe ili predmete iza vozila.
Upozorenje o napuštanju saobraćajne trake (lane assist): Sistem potpore takođe je potreban kako bi vam pomogao da ostanete u svojoj traci.
Alcolock u pripremi: Novo suočavanje za imobilizatore osetljive na alkohol, takozvane “Alcolocks”, takođe je obavezno. U budućnosti će se jednostostavno morati naknadno ugraditi.
BiznisKurir/Poslovni dnevnik
PENZIONERI IZ SRBIJE NEKAD MASOVNO IŠLI U OVAJ GRAD: I dalje važi za mesto koje obavezno treba posetiti, a specijaliteti koje nudi će vas tek oboriti s nogu