SRBIJA OBARA REKORDE U IZVOZU OVIH PROIZVODA: Zarada u poslednjih 5 godina gotovo 280 miliona €, proizvodi stižu čak do Singapura
Foto: Shutterstock

razbijamo

SRBIJA OBARA REKORDE U IZVOZU OVIH PROIZVODA: Zarada u poslednjih 5 godina gotovo 280 miliona €, proizvodi stižu čak do Singapura

InfoBiz -

Ukupan izvoz kozmetičkih proizvoda iz Srbije u 2023. godini iznosio je 80,3 miliona evra što je skoro 40 procenata više nego 2022. U poslednjih pet godina ukupna vrednost izvoza ovih proizvoda iznosi 278 miliona evra. Osim u zemlje regiona, kozmetički proizvodi iz Srbije se izvoze u skoro sve zemlje sveta, kaže Bojan Stanić iz Privredne komore Srbije.

Tako se kozmetika iz Srbije može kupiti i u zemljama EU, Rusiji, Švajcarskoj, Ukrajini, Turskoj, ali i u Kanadi, Hong Kongu, Singapuru, Saudijskoj Arabiji, Kazahstanu, Iraku, SAD, Ujedinjenim Arapskim Emiratatima i Japanu.

Stanić kaže da su najznačajniji izvozni kozmetički proizvodi oni za ulepšavanje, šminkanje i negovanje kože i kose, kao i toaletni sapuni.

šminka, kozmetika, senke, ruževi, puderi, otrovi, lažna šminka
foto: Shutterstock

Propisi usaglašeni sa EU regulativom

Nacionalna regulativa u oblasti kozmetičkih proizvoda je od aprila 2023. godine u potpunosti usaglašena sa EU regulativom.

- To znači da kozmetički proizvodi proizvedeni u Srbiji u pogledu efikasnosti i bezbednosti ispunavaju iste uslove kao za stavljanje na tržište Evrope - rekao je Stanić.

On, međutim, navodi da osim ovih suštinskih preduslova, moraju da se ispune još neki 'administrativni' uslovi pre stavljanja kozmetičkog proizvoda na EU tržište.

- Naime, pošto Srbija nije članica EU, za kozmetički proizvod poreklom iz Srbije mora se angažovati odgovorno lice sa sedištem na teritoriji EU koje će da izvrši njegovu registraciju - rekao je Stanić.

Devojka, šminka, šminkanje
foto: Shutterstock

Da kozmetika iz Srbije i te kako može da nađe svoje mesto na evropskom tržištu smatra Božidar Backović, vlasnik jedne firme iz Beograda koja godišnje proizvede oko 1.500.000 jedinica kozmetičkih proizvoda.

- Ključ je u kvalitetu proizvoda, inovativnosti i prilagođavanju trendovima i potrebama potrošača. Konstantno unapređivanje proizvoda i pažljivo praćenje tržišnih trendova su ključni faktori za uspeh na zahtevnom evropskom tržištu - rekao Backović.

Backović navodi da koriste domaće sirovine, ambalaže, pakovanja, a da su farmaceti i tehnolozi te kompanije posvećeni stalnom razvoju i usavršavanju tehnologije proizvodnje kao i samih receptura proizvoda.

- Naša linija proizvoda je široka, a najopularniji i najprodavaniji kozmetički proizvodi su dnevna i noćna krema, serum, tonik za lice, sredstvo za čišćenje lica i skidanje sminke, širok spektar sapuna - anticelulit, detoks, anti akne, sapun za bebe, intimo sapun, rukavica za skidanje sminke, zeolit puder za stopala i foot sprej, kao i mnogi drugi proizvodi - rekao je Backović.

kozmetika
foto: Shutterstock

On je naglasio da kompanija beleži značajan rast prodaje proizvoda svake godine, da širi asortiman svojih proizvoda i da ima velike planove kako na domaćem tako i na inostranom tržištu.

Ključni faktori za proboj na strana tržišta

Ključni faktori za uspeh na stranim tržištima, kako je naglasio Backović, jesu kvalitetni proizvodi, ispunjavanje svih zakonskih zahteva i standarda, kao i izgradnja pouzdanog distributivnog lanca.

- Najduže izvozimo u Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, ali i u drugim zemljama vidimo veliki potencijal za rast i razvoj - rekao je Backović.

Količine proizvoda koje izvoze, kaže on, variraju u zavisnosti od tržišta i sezonskih trendova.

biznis.kurir.rs/euronews

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja