ONI SU STEKLI MILIJARDE NAKON 40. GODINE ŽIVOTA: Za neke niste čuli, a njihovi brendovi su planetarno poznati, evo kako su počeli!
Foto: Profimedia / Denys Kovtun

nikad nije kasno

ONI SU STEKLI MILIJARDE NAKON 40. GODINE ŽIVOTA: Za neke niste čuli, a njihovi brendovi su planetarno poznati, evo kako su počeli!

InfoBiz -

Postoji nekoliko svetskih milijardera koji su se obogatili nakon 40. godine života i ostvarili sve što su ikada mogli da zamisle. Za nečija imena možda niste čuli, ali za njihove brendove sigurno jeste.

Henri Ford

Henri Ford postao je izuzetno bogat zahvaljujući svojoj revolucionarnoj inovaciji u proizvodnji automobila i primeni masovne proizvodnje. Ključni element njegovog uspeha bio je „Fordova traka za montažu“, koja je omogućila bržu i jeftiniju proizvodnju automobila.

Henri Ford, SAD
foto: Vikipedija

Time je smanjio cenu vozila i učinio ih dostupnijim širokim masama. Ova efikasnost u proizvodnji i visoka potražnja za Fordovim vozilima doneli su mu veliku finansijsku dobit i lansirali ga među najbogatije ljude svog vremena. On je kompaniju osnovao u svojoj 40. godini.

Kristijan Dior

Kristijan Dior postao je izuzetno bogat kao osnivač i dizajner istoimene modne kuće, Dior. Ključni trenutak u njegovoj karijeri bio je lansiranje njegove prve kolekcije 1947. godine, koja je postala poznata kao „New Look“ i označila prekretnicu u modi posleratnog perioda.

Kristijan Dior
foto: Profimedia

Ova kolekcija, koja se istakla po elegantnim i luksuznim komadima, osvojila je srca kupaca širom sveta. Dior je uspeo da stvori luksuzni brend visoke mode koji je privlačio bogate klijente i postao sinonim za eleganciju i prestiž. Kroz kontinuirano inoviranje i proširenje asortimana proizvoda, Dior je postao jedan od najuspešnijih i najuticajnijih modnih brendova, čime je omogućio Kristijanu Dioru da ostvari značajnu finansijsku dobit.

Sam Volton

Sam Volton, osnivač trgovinskog lanca Walmart, postao je izuzetno bogat u svojoj 44. godini, zahvaljujući svojoj viziji masovne maloprodaje i strategiji niskih cena. Počeo je sa jednom prodavnicom 1950. godine, a zatim je postepeno proširio lanac širom Sjedinjenih Američkih Država.

Virdžinija, Volmart
foto: EPA Shawn Thew

Ključni element njegovog uspeha bila je inovativna poslovna strategija koja je uključivala efikasno upravljanje zalihama, optimizaciju troškova i niske cene proizvoda. Walmart je postao sinonim za povoljnu kupovinu i privukao je veliki broj kupaca.

Volton je, takođe, bio poznat po svojoj sposobnosti da pravilno proceni lokacije prodavnica i da pravovremeno reaguje na promene u tržištu. Kroz dugoročni rast i ekspanziju, Volton je postao jedan od najbogatijih ljudi na svetu.

Ray Kroc

Ray Kroc je postao izuzetno bogat kao osnivač globalnog lanca brze hrane McDonald’s. Ključni trenutak u njegovoj karijeri bio je kada je 1954. godine, u svojim 50-im godinama, kupio prava za franšizu restorana McDonald’s, koji su tada vodili Richard i Maurice McDonald.

Mek
foto: Fonet

Kroc je prepoznao potencijal njihovog poslovnog modela i viziju brze i efikasne proizvodnje hrane. Zatim je uspeo da skalira ovaj koncept na nacionalnom i kasnije međunarodnom nivou, otvarajući hiljade restorana širom sveta.

Krocova vizija bila je da McDonald’s postane simbol američke kulture brze hrane, a njegova poslovna strategija je bila usredsređena na stalno širenje lanca i inovaciju proizvoda. Kroz uspešno vođenje kompanije i kontinuiran rast, Kroc je postao jedan od najbogatijih preduzetnika u svetu brze hrane.

Adolf Dassler

Adolf „Adi“ Dassler postao je izuzetno bogat kao osnivač sportskog brenda Adidas. Ključni trenutak u njegovoj karijeri bio je osnivanje kompanije „Gebrüder Dassler Schuhfabrik“ 1924. godine, zajedno sa svojim bratom Rudolfom.

Njih dvojica su razvili inovativne sportske cipele, posebno za atletičare, koje su postale popularne među sportistima. Tokom godina, Dasslerovi su uspeli da izgrade jaku reputaciju brenda i da osvoje veliki deo tržišta sportske obuće.

Adidas
foto: Profimedia

Nakon što su se Adolf i Rudolf posvađali, Adolf je napustio kompaniju i osnovao svoju firmu, koja je kasnije postala poznata kao Adidas. Adolf, ili „Adi“ kako su ga zvali, nastavio je da inovira i razvija proizvode visokog kvaliteta, stvarajući brend koji je postao sinonim za sportsku izdržljivost i performanse.

Kroz uspešno vođenje kompanije i globalnu ekspanziju, Adi Dassler postao je jedan od najbogatijih preduzetnika u industriji sportske odeće i obuće. Kada je pokrenuo kompaniju imao je 49 godina.

Harland Sanders

Harland Sanders postao je izuzetno bogat kao osnivač i začetnik lanca restorana brze hrane Kentucky Fried Chicken (KFC). Ključni trenutak u njegovoj karijeri bio je kada je razvio originalni recept za pohovano pile sa 11 začina, koji je postao poznat kao „Originalni recept“ ili „Original Recipe“. Tada je imao 62 godine.

KFC
foto: Profimedia

Sanders je putovao po Sjedinjenim Američkim Državama promovišući svoj recept i prodajući franšize restorana koji bi služili pohovano pile po njegovom receptu. Ova poslovna inicijativa dovela je do širenja lanca KFC restorana širom sveta. Kroz ovaj poslovni poduhvat, Sanders je postao prepoznat kao ikona američke kulinarske kulture i stekao je značajno bogatstvo.

kurir.rs/bizlife.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track