PODRAVKA PROŠLU GODINU ZAVRŠILA SA ODLIČNIM REZULTATIMA: U 2024. fokus stavljaju na tržište Srbije
Grupa Podravka u 2023. ostvarila je prihode od prodaje u iznosu od 713,8 milona evra, što je 46,7 miliona, odnosno sedam odsto više u odnosu na prethodnu godinu. Rast prihoda zabeležen je u oba segmenta u kojima Grupa posluje.
Prihodi u segmentu prehrane porasli su šest procenata i dosegli 553,7 miliona evra dok su prihodi Belupa, koji čini segment Farmaceutike, porasli 10,5 odsto i dosegli 160,2 miliona evra. Detaljnije, tržište Jugoistočne Evrope sa 152,6 miliona prihoda od prodaje drži drugo mesto, odmah iza domaćeg tržišta Hrvatske i Slovenije. Uporedo s 2022., reč je o rastu od 9,4 odsto, odnosno 13,1 milion evra. Neto dobit Grupe Podravka iznosila je 66,4 miliona i reč je o rastu od 17,3 miliona evra, što iznosi 35,3 odsto više u u poređenju sa 2022.
Dobit Grupe je pod uticajem porezkih olakšica ostvarenih na osnovu Zakona o podsticanju ulaganja u iznosu od 19,7 miliona evra. Kada isključimo udeo porezkih olakšica, neto dobit Grupe iz poslovanja (normalizovana neto dobit) iznosila je 47,2 miliona evra i viša je za 14,2 odsto u odnosu na normalizovanu neto dobit ostvarenu u 2022. Pritom je neto dobit Farmaceutike, odnosno Belupa, porasla za 30,8 procenata i iznosila 23,2 miliona evra, dok je kod Prehrane zabeležen rast od 1,7 odsto, što je ukupno 24 miliona evra.
- Naš je cilj u nadolazećoj godini tržište Srbije u našem poslovanju pozicionirati tamo gde mu je, s obzirom na veličinu, i mesto. Svojim se proizvodima želimo još više približiti srpskim potrošačima koji prepoznaju kvalitetu naših brendova i koji su za njih godinama vezani. Na tržištu Srbije trenutno imamo više od 300 proizvoda, a tu brojku planiramo i povećati uvođenjem novih, inovativnih proizvoda na čijem razvoju Podravka kontinuirano radi. Tržište Srbije je najveće tržište Jugoistočne Evrope i mi kao jedna od vodećih prehrambenih kompanija u ovom delu Evrope na njemu želimo biti snažnije prisutni jer dobro poznajemo srpske potrošače kao što i oni dobro poznaju Podravku - poručila je Martina Dalić, predsednica Uprave Podravke.
Grupa Podravka i u 2023. je nastavila sa snažim investicijama te su one lani dosegle vrednost od 69 miliona evra, što je rast od gotovo 31 odsto u odnosu na godinu pre. Od 2021, kada je započeo aktualni investicijski ciklus, uloženo je gotovo 150 miliona evra u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske efikasnosti te dalje unapređenje uslova rada. Sve navedene investicije u protekle dve godine Podravka je finansirala iz vlastitih sredstava, bez zaduživanja, što se ogleda i u padu proseka neto duga i EBITDA na 0,2 čime se dodatno potvrđuje snaga i stabilnost poslovanja.
U prošloj godini usvojene su i dve ključne strategije koje su integrisane s Poslovnom strategijom i koje su, takođe, važne za uspešno ostvarivanje planova daljeg razvoja i uspešnog poslovanja. Strategija održivog poslovanja Grupe Podravka do 2030. kao glavna područja delovanja definiše čista okolina, zdrava ishrana, briga o zaposlenima i zajednici te odgovorno korporativno upravljanje, a njen je važan deo i nova Nutritivna strategija za razdoblje do 2027. Njome Podravka potvrđuje usmerenost na zdravu, uravnoteženu i održivu ishranu kroz razvoj novih i inovativnih proizvoda.
Rezultat svega navedenoga očitava se u rekordnoj vrednosti Podravkine deonice ostvarenoj u prošloj godini. Poslednja sena u 2023. godini iznosila je 163 evra čime je njena vrednost bila 93,7 odsto više nego poslednja ostvarena u 2022. Tržišna vrednost kompanije tada je dostigla čak 1.143,6 miliona evra.
- Izuzetno sam zadovoljna rezultatima koje smo ostvarili u 2023. godini jer smo i u Prehrani i u Belupu, koji čini farmaceutski segment našeg poslovanja, sproveli brojne poslovne iskorake koji su doprineli dobrim poslovnim rezultatima u 2023. godini i čiji će učinci dodatno osnažiti potencijal za rast prodaje i profitabilnosti u ovoj godini. U okruženju u kojem smo i dalje bili suočeni s rastom troškova sirovina i povišenom inflacijom, održali smo snažan ritam lansiranja novih proizvoda, investiranja u tehnologiju, kao i povećanje efikasnosti proizvodnje. Stoga zahvaljujem svakom radniku na doprinosu u ostvarenju rezultata, a hvala i svim našim vernim potrošačima u Srbiji koji prepoznaju vrednost i kvalitet naših brendova - dodala je Dalić.
kurir.rs
VUČIĆ OTKRIO KAD ĆE BITI OTVORENA BRZA SAOBRAĆAJNICA ŠABAC-LOZNICA: To će biti najduža brza saobraćajnica koju smo ikad otvarali u komadu, 54 kilometra