SRBIJA USKORO DOBIJA NOVI GRANIČNI PRELAZ: Biće zajednički sa ovom državom, a sve plaćaju komšije! Gradi se i brza saobraćajnica
Foto: Marina Lopičić

novi projekat

SRBIJA USKORO DOBIJA NOVI GRANIČNI PRELAZ: Biće zajednički sa ovom državom, a sve plaćaju komšije! Gradi se i brza saobraćajnica

InfoBiz -

Tender za izradu idejnog projekta auto-puta kroz Južni Banat, od Pančeva preko Vršca do granice sa Rumunijom (granični prelaz Vatin), obustavljen je pet dana nakon objavljivanja u novembru prošle godine. Kako je navedeno u obrazloženju odluke Puteva Srbije od 20. novembra 2023, za tom javnom nabavkom je „prestala potreba“ i ona neće biti ponavljana u toku iste budžetske godine, odnosno u narednih šest meseci, piše eKapija.

Istovremeno, u planu javnih nabavki za ovu godinu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, predviđeno je raspisivanje tendera za „projektovanje veze između novog graničnog prelaza Vatin i brze saobraćajnice Beograd-Vršac-Vatin“. Nabavka je procenjena na 40 miliona dinara, a raspisivanje je planirano u prvom kvartalu 2024. godine.

Auto-put, Moravski koridor
foto: Kurir

Put Beograd-Vatin se u ovoj najavi tendera, dakle, naziva „brzom saobraćajnicom“, a ne auto-putem (pretpostavka je da je reč o postojećem državnom putu 10, ali ni on nije brza saobraćajnica, nego većim delom magistralni put).

Podsetimo, prema Vladinoj Uredbi o kategorizaciji državnih puteva, saobraćajni potez od Bubanj Potoka preko Pančeva do granice sa Rumunijom imaće profil auto-puta.

Takođe, prvi put Ministarstvo spominje i „novi granični prelaz Vatin“.

Potonje je, doduše, juče pomenuo rumunski ministar transporta i infrastrukture Sorin Grindeanu, kada je najavio da će Studija izvodljivosti za auto-put od Temišvara do granice sa Srbijom biti gotova ovog proleća, kao i da će biti raspisan tender.

Auto-put, Moravski koridor
foto: Kurir

On je tom prilkom, kako je preneo portal Opinia iz Temišvara, spomenuo i da je sa Srbijom dogovoren zajednički granični prelaz, o trošku Rumunije, na oko 1,55 kilometara od postojećeg graničnog prelaza Moravica sa rumunske strane.

Podsetimo, Skupština AP Vojvodine usvojila je u aprilu prošle godine Odluku o izradi prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora auto-puta E70, deonica Pančevo-Vršac-granični prelaz sa Rumunijom (Vatin).

Kada je u septembru 2021. godine Javno preduzeće Putevi Srbije raspisalo tender za izradu Prethodne studije opravdanosti sa Generalnim projektom auto-puta E70 Pančevo-Vršac-granica sa Rumunijom, navedeno je da buduća trasa puta predstavlja nastavak buduće obilaznice oko Beograda (Dobanovci – Ostružnica – Bubanj Potok – Vinča – Pančevo) i predstavljaće najkraću drumsku vezu Rumunije, preko Srbije i Crne Gore sa koridorom X i sa južnom Italijom i Albanijom, odnosno sa Sredozemnim basenom.

Auto-put, Moravski koridor
foto: Kurir

Prethodno je još 2016. potpisan Memorandum o razumevanju rumunskog i srpskog ministarstva transporta za gradnju ovog auto-puta, a zatim i odobren strateški projekat izrade studije izvodljivosti i projektovanja auto-puta Pančevo-Alibunar-Vršac-Temišvar, na sastanku Zajedničkog odbora za praćenje INTERREG programa IPA CBC Rumunija-Srbija.

Međutim, već sledeće godine rumunski premijer Sorin Grindeanu izjavio je da su Rumunija i Srbija odlučile da odustanu od projekta povezivanja Temišvara i Beograda auto-putem jer, kako je objasnio, srpske vlasti nisu više želele da podrže taj projekat, a Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije je, potom, saopštilo da rumunska strana nije blagovremeno odobrila otpočinjanje projekta.

kurir.rs/eKapija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja