Svetski poznati proizvođač sapuna koji se prodaje kao brend Dav (Dove, golubica) ali i proizvođač majoneza Helmans - mega korporacija Unilever, trenutno je pod istragom povodom tvrdnji da su neki od njihovih proizvoda "zeleni" što potrošače i njihove kupce kupce može dovesti u zabludu.

Telo koje nadgleda tržišno takmičenje (CMA) izdalo je saopštenje u kojem se navodi da Unilever neke svoje proizvode predstavlja "zelenijim" nego što jesu odnosno da možda preuveličavaju koliko su neki njihovi proizvodi “zeleni”.

Inače, megakorporacija Unilever vlasnik je i proizvođač niza poznatih brendova poput sredstva za čišćenje Cif i dezodaranska brenda Lynx.

Istim povodom odmah se oglasio i Unilever saopštivši svoje “iznenađenje i razočaranje” istovremeno demantujući da njegovi proizvodi nisu zeleni i ekološki onoliko koliko je oni to navode. Oštro su reagovali i na tvrdnje o obmani kupaca.

CMA je saopštio da određene izjave i jezik koje Unilever koristi na nekim proizvodima “izgledaju nejasno i uopšteno” i “kupce mogu dovesti u zabludu”. Takođe je naveo da su neki sastojci proizvoda na ambalaži predstavljeni tako da preuveličavaju koliko su prirodni, što je poznato pod nazivom “korporacijski greenwashing”. CMA smatra da Unileverovo korišćenje boja i slika poput zelenog lišća može brinuti, jer kupci mogu preceniti ekološku prihvatljivost proizvoda.

Kurir.rs/BBC/Prevela: SĐP