Izgradnja brze saobraćajnice od Bačkog brega, na granici sa Mađarskom, do Srpske Crnje na granici sa Rumunijom, koja će, u dužini od 186 kilometara, spojiti i Sombor, Vrbas, Kulu, Srbobran, Novi i Stari Bečej i Kikindu počela je danas.

Novom brzom saobraćajnicom, od Beograda do Zrenjanina stizaće se za svega 35 do 40 minuta.

Izgradnja brze saobraćajnice pozitivno će uticati na međusobnu saobraćajnu povezanost opština i regionalnih centara AP Vojvodine, ali i na bolju povezanost zapadnobačkog i severnobanatskog okruga sa auto-putem E75, a time i sa Novim Sadom, Beogradom i ostalim delovima Republike Srbije.

Takođe, ovom saobraćajnicom ostvariće se kraća veza AP Vojvodine sa Mađarskom (granični prelaz Bački Breg) i Rumunijom (granični prelaz Srpska Crnja).

osmeh-vojvodine-230423-tw1024-copy.jpg
JP Zavod za urbanizam Vojvodine 

Trasa brze saobraćajnice projektovana je od graničnog prelaza sa Mađarskom (Bački Breg) - Sombor - Kula - Vrbas - Srbobran - Bečej - Novi Bečej - Kikinda - granični prelaz sa Rumunijom (Srpska Crnja) i ona obuhvata:

• Deonicu 1: Bački breg – petlja "Sombor", dužine 22,7 km;

• Deonicu 2: petlja ''Sombor'' – granica opštine Kula, dužine 18,1 km;

• Deonicu 3: granica opštine Kula – granica opštine Vrbas, dužine 26,4 km

• Deonicu 4: granica opštine Vrbas – granica opštine Srbobran/A1/E75-petlja Vrbas, dužine 14,3 km

• Deonicu 5: granica opštine Srbobran/A1/E75-petlja Vrbas – granica opštine Bečej, dužine 12,7 km

• Deonicu 6: granica opštine Bečej – granica opštine Novi Bečej reka Tisa, dužine 18,8 km

• Deonicu 7: granica opštine Novi Bečej reka Tisa – granica grada Kikinde (kanal Dunav – Tisa – Dunav, Kikindski kanal), dužine 35,1 km

• Deonicu 8: granica grada Kikinde (kanal Dunav – Tisa – Dunav, Kikindski kanal) – petlja ''Kikinda Istok'' i od petlje ''Kikinda Istok'' na pravcu ka Nakovu, dužine 17,7 km i

• Deonicu 9: od petlje ''Kikinda Istok'' do graničnog prelaza sa Rumunijom (Srpska Crnja), dužine 19,7 km.

Na delu trase planirane brze saobraćajnice, od Sombora do Kikinde, planirana je izgradnja:

• 46 mostova (preko kanala i prolaza za put,);

• 34 nadvožnjaka;

• 5 podvožnjaka i

• 35 propusta.

Na trasi planirane brze saobraćajnice planirana je izgradnja 12 denivelisane raskrsnice (petlji) i to: Sombor, Kljajićevo, Sivac, Crvenka, Kula, Vrbas Zapad, Vrbas Sever, Vrbas Istok, Vrbas E75, Srbobran Sever, Turija i Kikinda Istok. Takođe planirana je izgradnja i 13 površinskih kružnih raskrsnica.