Кontakt centar republičkih inspekcija, koji je počeo sa radom u martu 2020. godine u cilju suzbijanja sive ekonomije, unapređenja poslovnog okruženja i nastavka reforme inspekcijskog nadzora, do danas je primio više od 50.000 predstavki građana i privrede.

Od ukupnog broja primljenih predstavki, 32 odsto njih upućeno je poreskoj, a 10 odsto tržišnoj inspekciji. Statistički podaci u prve dve godine rada Centra ukazuju na njegovu veliku efikasnost u vreme vanrednog stanja, omogućavajući da se na jednom mestu prijave sve moguće nepravilnosti za vreme koronavirusa. To je omogućilo lakši rad inspekcijama, koje su podnele ogroman teret vršeći svoje poslove, saopštilo je Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (MDULS).

kontakt-centar-republickih-inspekcija.jpg
MDULS 

U periodu nakon epidemije, prijave inspekcijskim organima najčešće su bile u vezi sa neizdavanjem fiskalnih računa, kao i prijavljivanjem neregistrovanih subjekata. Na ovaj način, Кontakt centar je postao jedna od najvažnijih karika u borbi protiv sive ekonomije i njenog suzbijanja.

Osnivanje Кontakt centra imalo je za cilj formiranje jedinstvenog mesta gde će građani i privredni subjekti moći da prijavljuju sivu ekonomiju, neregistrovane subjekte i nelojalnu konkurenciju, kao i nepravilnosti u radu inspektora i pritužbe na njihov rad.

Takođe, pruža veliku podršku republičkim inspekcijama, s obzirom da u većini ovih inspekcija ne postoje kontakt centri za podnošenje predstavki, kao i inspekcijama jedinica lokalnih samouprava i autonomnih pokrajina prosleđivanjem znatnog broja pristiglih predstavki koje su iz njihove nadležnosti.

Кontakt centar republičkih inspekcija deo je reforme javne uprave čiji je cilj povećanje kvaliteta usluga koje država nudi korisnicima, a uspostavila ga je Кoordinaciona komisija za inspekcijski nadzor Vlade Srbije. Stručnu i administrativno-tehničku podršku radu Кontakt centru, davanje odgovora na pitanja zainteresovanih strana, kao i prosleđivanje predstavki i zahteva nadležnim inspekcijama obavlja Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave.

Osim toga što predstavlja mesto za podnošenje predstavki iz oblasti inspekcijskog nadzora i pritužbi na rad inspektora, Кontakt centar doprinosi jačanju poverenja građana u inspekcijski sistem, javnu upravu i vladavinu prava, ocenjeno je u saopštenju.

Kurir.rs