NIKOS ZOIS, DIREKTOR HEINEKENA SRBIJA, O SITUACIJI NA TRŽIŠTU U NOVIM OKOLNOSTIMA: Moj dom je tamo gde su moje kolege
Biznis... U svemu što smo radili najveći akcenat stavili smo na zdravlje i bezbednost naših ljudi u smislu da svi, bilo da radimo na poslu ili smo kod kuće, činimo svešto je u našoj moći kako bismo izbegli kontakte i potencijalno širenje virusa.
Usled izbijanja pandemije koronavirusa, mnoge aktivnosti, kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou, odložene su ili otkazane, a mi smo se, baš kao i mnoge druge kompanije, našli u situaciji da prilagođavamo svoje poslovne planove i procese na efikasan i održiv način, kaže Nikos Zois, direktor Heinekena Srbija.
U kolikoj meri je trenutna zdravstvena situacija uticala na vaše lokalno, ali i globalno poslovanje?
- Pripremili smo se za najgori scenario, a nadali smo se najboljem, i započeli smo s primenom svih preventivnih mera čak i pre nego što je u Srbiji registrovan prvi slučaj.
U svemu što smo radili najveći akcenat stavili smo na zdravlje i bezbednost naših ljudi u smislu da svi, bilo da radimo na poslu ili smo kod kuće, činimo sve što je u našoj moći kako bismo izbegli kontakte i potencijalno širenje virusa. Istovremeno, u potpunosti smo zaštitili i održali kontinuitet našeg poslovanja i operativnost rada naših pivara, uz redovne i pravovremene isplate svih naših zaposlenih u Zaječaru, Novom Sadu i Beogradu i podršku kontinuitetu poslovanja naših kupaca i dobavljača. Takođe smo se obavezali da nećemo imati nikakvih strukturnih otpuštanja ili smanjenja radne snage. Delujući na ovaj način, zaštitili smo naše poslovanje, ali i pružili svoj doprinos oporavku ekonomije, a naše svakodnevno poslovanje pokazatelj je da smo napravili dobar izbor.
Jedan od izazova u toku ovog perioda predstavljali su prodajni volumeni, naročito kada je reč o on trade sektoru, koji je bio zatvoren kako ovde, tako i širom sveta. Istovremeno, ograničeno radno vreme trgovinskih objekata dovelo je do poteškoća u snabdevanju zalihama i veće potražnje naših proizvoda u kraćem vremenskom periodu. Trenutno, naš fokus je usmeren na podršku koju možemo da pružimo u toku ponovnog otvaranja „on trade“ sektora, na bezbedan način koji osigurava finansijsku stabilnost ovih objekata.
Kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou, Heineken je svoje poslovanje obezbedio tako da pruži doprinos kontinuiranom i nesmetanom poslovanju tržišta i privrede i da se prilagodi „novoj normalnosti“. Ovo se odnosi na način razmišljanja o poslovanju kompanije i našim načinima rada, ali i o bezbednosti i zdravlju naših zaposlenih. Ovo je urađeno pažljivim balansiranim pristupom - mi želimo da se vratimo na posao, ali moramo da osiguramo da se to sprovodi na način koji osigurava bezbednost zaposlenih i koji je u skladu s propisanim merama zaštite javnog zdravlja.
Koje mere i odluke ste doneli do sada a tiču se personalnih i finansijskih mera i usmerene su prema zaposlenima?
- Mi se vodimo time da jednom kad pandemija prođe ljudi ostaju, a za nas, ljudi su na prvom mestu. Stoga, pre nego što je Vlada Republike Srbije donela meru ostanka kod kuće, a u skladu sa obimom posla, najveći broj naših zaposlenih radio je od kuće, uz poseban oprez da od kuće rade oni koji su stariji ili koji su roditelji maloletne dece, a nemaju pomoć u njihovom čuvanju. U našim pivarama u Novom Sadu i Zaječaru u sektorima proizvodnje i logistike doneli smo odluku o reorganizaciji poslovanja, uz obavezno poštovanje strogih higijenskih mera, kao i mera distanciranja, kako bi se posao obavljao na bezbedan način. Od početka svima smo preporučili da, ukoliko osete makar i najblaže simptome prehlade, ostanu kod kuće, a kompanije će im isplatiti 100 odsto plate tokom bolovanja.
Svi posetioci i izvođači radova prolaze kroz jasno uspostavljen i strog proces provere pre ulaska u prostorije naše firme. Nabavili smo i instalirali sve dodatne higijenske aparate i redovno merili temperaturu pomoću beskontaktnih toplomera na svim lokacijama. Krizni tim naše kompanije vodi sastanke na dnevnom nivou i donosi odluke koje se sprovode u najkraćem roku.
Sve vreme, svakodnevno vodimo razgovore sa svim zaposlenima u vezi s poslom, slušamo jedni druge i delimo iskustva i dnevne novosti. Veoma cenimo i učestalu komunikaciju s našim sindikatima i kolegama, što doprinosi i podržava naš trud da se sve mere poštuju i da se jednak disciplinovan pristup prati u svakodnevnom radu.
Od samog početka svi smo bili zajedno i usmereni jedni na druge. To je bio svestan timski rad u kojem smo svi imali isti cilj, a to je da ostanemo zdravi i da brinemo jedni o drugima.
Da li je došlo do opadanja produktivnosti zbog rada od kuće? Da li primećujete promene kod zaposlenih zbog ovakvog načina poslovanja?
- U poslednjih nekoliko meseci svi smo bili u različitim fazama upravljanja trenutnom situacijom u okviru našeg poslovanja, ne samo na nedeljnom već i na dnevnom nivou. Bilo je neophodno da se brzo prilagodimo novonastalim okolnostima i ograničenjima, koja su bila i svojevrstan test za naše poslovanje, ali i sve nas pojedinačno. Izuzetno sam ponosan na sve zaposlene u Heinekenu Srbija, na njihovu fleksibilnost, napore koje ulažu na dnevnom nivou i pristup koji imaju u radu. U ovim krajnje neobičnim okolnostima oni su istinski posvećeni svom poslu i s ponosom mogu reći da su oni pravi ambasadori kompanije Heineken Srbija.
U ime svih nas u Zaječaru, Novom Sadu i Beogradu mogu da kažem da je ova situacija dovela do znatno većeg angažovanja i da smo se mnogo jače povezali tokom ove krize.
Heineken Srbija donirao je 12 miliona za nabavku respiratora. Koliko je važno biti društveno odgovoran u ovakvim vremenima?
- Ovo su izazovna vremena u kojima su solidarnost i zajednički trud od suštinskog značaja za borbu protiv širenja korone. Sa jedne strane, ostati odgovoran i lojalan poslodavac koji brine o zaposlenima i, zahvaljujući trudu svih naših zaposlenih, uzorno se ponašati u skladu sa svim preporukama, predstavlja podršku državi u ovim kriznim vremenima.
Ali korak napred, kao i podršku čini i donacija od 12 miliona dinara Vladi Republike Srbije za nabavku više respiratora za naše bolnice kao pomoć najugroženijima. Na globalnom nivou Heineken je donirao 15 miliona evra za podršku Međunarodnoj federaciji Crvenog krsta, uz mnoge druge humanitarne aktivnosti, kao što su donacija vode i bezalkoholnih pića i aparata za dezinfekciju ruku.
Saosećamo sa svima koji su pogođeni i potrebno je da ostanemo aktivni, pružimo podršku i budemo optimistični. Verujemo da će mnoga buduća okupljanja doći i da mogu doći mnogo brže ukoliko smo svi odgovorni i solidarni.
Novu kampanju za „zaječarsko pivo“ potrošači su primetili i izazvala je dosta komentara. Šta je to što je čini posebnom?
- Na početku vanrednog stanja svi smo se zatekli u situaciji u kojoj je bilo potrebno da se prilagodimo novoj stvarnosti. Osetili smo obavezu da podelimo snažnu poruku o važnosti da ostanemo povezani i ohrabrimo sve da ostanemo jaki i damo najbolje od sebe da zaštitimo jedni druge, uz promovisanje solidarnosti i brige. Kroz naš brend „zaječarsko“ nastavili smo da prenosimo relevantne poruke optimizma i odgovornosti u svakom trenutku kad je vanredno stanje ulazilo u novu fazu. Činjenica je da nije važno koje pivo pijemo sve dok smo svi bezbedni. Ova kampanja širi optimizam i šalje snažnu poruku - da je samo pitanje vremena kad ćemo se opet okupiti za stolom i uživati u našem omiljenom pivu sa onima koje volimo. Unapred se radujemo tim zajedničkim trenucima, kao i naši potrošači. Živeli za dan kad ćemo se svi ponovo sresti i ostanite kod kuće, zbog onih koje volite.
Kakvi su vaši budući planovi? Kako gledate na dane nakon ublažavanja i ukidanja mera?
- Drago mi je što vidimo svetlo na kraju tunela. U fazi u koju sad ulazimo, kako je pomenuto na početku, naši prioriteti i vodeći principi ostaju nepromenjeni: bezbednost svih naših ljudi, klijenata i potrošača, kao i kontinuitet poslovanja i ubrzanje poslovnih procesa u ovom novom okruženju. Verujem da, našim iskustvima kako lokalno, tako i globalno, možemo doprineti domaćem okruženju kroz podršku ponovnom otvaranju „on trade“ sektora, kao i svim našim poslovnim partnerima da pronađu odgovarajuće modele pomoću kojih će održati operativnost i odgovoriti na povećanu potražnju u nastupajućem letnjem periodu. Ali ljudi su iznad svakog finansijskog aspekta ili uspeha. Najvažnija stvar za nas jeste da sve naše kolege, naši poslovni partneri i naši potrošači ostanu bezbedni na najvišem nivou na kojem možemo doprineti.
Vi ste došli iz Grčke i ostali ste ovde sve vreme, niste se vratili. Zašto?
- Ima jedna izreka koju često citiram: „Moj dom je tamo gde spustim svoj šešir.“ Za mene to znači da je moj dom tamo gde su moje kolege iz Beograda, Zaječara i Novog Sada. Kako to danas volim da kažem, ja sam Grk poreklom, a Srbin po izboru. I mi sve izazove pobeđujemo zajedno.
Promo tekst
IZGLASAN BUDŽET ZA 2025. GODINU: Mali podelio odlične vesti - Nijedan kapitalni projekat nije zaustavljen, evo kolike će biti plate i penzije