Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović izjavila je danas da je izgradnja metroa u Beogradu veliki i skup projekat i da je najvažnije pitanje kako će se finansirati, i najavila da će danas o tome početi razgovori.

tan2019614-91919924-1.jpg
Tanjug/sava Radovanović 

"Razgovaraćemo i o strukturi cene i jedne i druge linije, odnosno započeti razgovore kako ćemo to finansirati", rekla je ministarka novinarima u Beogradu.

Danas će biti održana sednica Radne grupe za realizaciju projekta izgradnje metroa u Beogradu, kojom Mihajlovićeva predsedava zajedno s ministrom finansija Sinišom Malim, a francuska firma "Ežiz" predstaviće dve linije beogradskog metroa koje je u svojoj predstudiji izvodljivosti predložila Gradu Beogradu.

tan2019614-91933748-3.jpg
Tanjug/sava Radovanović 

"Projekat metroa je najvažniji projekat za grad Beograd, ali jednako je važan i za Srbiju. Procenjena vrednost investicije za dve linije, prema studiji izvodljivosti koju je radila francuska kompanija, iznosi 4, 4 milijari evra i to je ogroman novac", rekla je Mihajlovićeva.

Ona je navela da će današnjem sastanku prisustvovati i ministar finansija, predstavnici grada, francuske kompanije "Ežiz" i kineske "Power Construction Corporation of China".

tan2019614-9192739-2.jpg
Tanjug/sava Radovanović 

"U javnosti se sada više priča gde je koja stanica, ali važnija tema je da vidimo kako ćemo isfinansirati te dve linije. Grad Beograd to ne može sam, a nesporno je da nam treba. Pitanje svih pitanja kod metroa su uslovi finansiranja, odnosno način na koji ćemo izvršiti finansiranje. Danas ćemo o tome bar započeti razgovore", rekla je Mihajlović novinarima nakon sastanka s delegacijom Saveta za razvoj trgovine Hongkonga i kineskih kompanija.

Ona je rekla da je gradnja metroa u Beogradu "najveći i finansijski najzahtevniji infrastrukturni projekat u regionu, vredan više od četiri milijarde evra".

Ona je na drugoj sednici radne grupe, na kojoj je francuska kompanija "Ežis" predstavila prethodnu studiju opravdanosti i predlog dve linije metroa, rekla da je beogradski metro projekat od najvećeg značaja za Beograd, ali i od interesa za Srbiju, zbog čega je najvažniji zadatak izabrati optimalan način finansiranja ovog projekta.

"Pitanje svih pitanja je model finansiranja ovog projekta, struktura troškova, kao i konačna cena, i zato se Vlada uključila, jer Grad Beograd ne može sam da iznese ovaj projekat. Finansiranje će biti glavna tema razgovora na našoj radnoj grupi, u koju je uključen i ministar finansija Siniša Mali", rekla je Mihajlovićeva.

Radna grupa je na današnjoj sednici donela odluku da se prethodna studija opravdanosti sa generalnim projektom, koju je uradila firma "Ežis", uputi Republičkoj revizionoj komisiji, kao i da se izabere finansijski savetnik koji će za Vladinu radnu grupu uraditi finansijsku i ekonomsku analizu projekta izgradnje beogradskog metroa.

Takođe, naloženo je Gradu Beogradu da radnoj grupi dostavi sve odluke koje su do sada donete u vezi sa ovim projektom.

Pored Mihajlovićeve, ministra Malog i ostalih članova, sastanku radne grupe prisustvovali su i gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, predstavnici kineske kompanije "Pauer Čajna" i francuske kompanije “Ežis”.

Na sastanku su predstavljene linija 1 metroa, koja bi išla od Železnika do Mirijeva (dužine 21,3 km), čija je procenjena vrednost 2,33 milijarde evra, i linija 2 od Zemuna do Mirijeva (dužine 19,2 km), čija je procenjena vrednost 2,07 milijardi evra.

Prema ovom predlogu, ukrštanje ovih linija predviđeno je na Savskom trgu, kod zgrade nekadašnje Glavne železničke stanice.

(Kurir.rs/Tanjug)