TUDA ĆE VOZOVI IĆI 200 NA SAT: Potpis na aneks ruskog kredita za prugu Stara Pazova - Novi Sad
BEOGRAD - Srpske železnice potpisale su jutros sa kompanjom Ruskih železnica RŽD internešnel aneks 3.1 ugovora o ruskom kreditu za gradnju pruge Stara Pazova - Novi Sad u dužini od 40 kilometara.
Vrednost radova je 338 miliona dolara, a planirana je modernizacija postojećeg i izgradnja drugog koloseka.
To je poslednja deonica za koju nije bio potpisan aneks ugovora o finansiranju sredstvima ruskog kredita, čija je ukupna vrednost 800 miliona dolara.
Deonica Stara Pazova - Novi Sad je deo pruge Beograd - Budimpešta na kojoj će putnički vozovi dostizati 200 km na sat. Planira se da će radovi početi u prvom kvartalu 2017. godine.
Potpisivanju ugovora prisustvovala je potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović i prvi potpredsednik Ruskih železnica Aleksandar Mišarin.
Ugovor su u Vladi Srbije potpisali v.d. direktor Infrastrukture železnice Srbije Dušan Garibović i predsednik RŽD internešnel Sergej Pavlov.
Mihajlović je nakon potpisivanja održala sastanak sa ruskom delegacijom, nakon kojeg će u Vreocima prisustvovati početku radova na rekonstrukciji barske pruge od Resnika do Valjeva, koja se takođe finansira ruskim kreditom.
Ruski kredit obuhvata modernizaciju i gradnju Pančevačke pruge, šest deonica na Koridoru 10, obnovu barske pruge od Resnika do Valjeva, prugu Stara Pazova - Novi Sad i nabavku 27 novih dizelmotornih vozova iz Rusije.
Aneks predviđa izradu projektne dokumentacije za kojom će uslediti izgradnja dva velika objekta - vijadukta u plavnom delu reke Dunav i tunela Ccortonovci, izradu projekta za rekonstrukciji, modernizaciju i izgradnju dvokolosečne železničke pruge na deonici Stara Pazova - Novi Sad i izradu projekta za izgradnju jedinstvenog dispečerskog centra za upravljanje saobraćajem vozova (DCUS).
U skladu sa sporazumom, RŽD internešnel će izgraditi dva objekta jedinstvena po veličini i značaju za železničku infrastrukturu Srbije - vijadukt u plavnom delu reke Dunav i tunel Čortanovci.
Novi vijadukt će biti dvokolosečni i obuhvata dva mosta od kojih je svaki dugačak oko tri kilometra.
Dužina novog tunela Čortanovci, koji se sastoji od dve cevi spojene evakuacionim prolazima iznosi 2,2 kilometra.
Prilikom izgradnje tih objekata biće korišćenje napredne metode za izvođenje radova na probijanju tunela i učvršćivanje zemljišta u cilju zaštite od klizišta.
Kako bi se skratili rokovi za izgradnju radovi će se istovremeno izvoditi na nekoliko lokacija.
Jedna od tačaka sporazuma koji je danas potpisan je projekat za izgradnju jedinstvenog dispečerskog centra za upravljanje saobraćajem vozova (DCUS) u Srbiji o čijem su se stvaranju ugovorne strane dogovorile u oktobru 2015. godine u okviru posete premijera Srbije Aleksandra Vučića Moskvi.
Izgradnja DCUS u Beogradu daće mogućnost da se sa upravljanja saobraćajem "na osnovu činjeničnog stanja" pređe na preventivno upravljanje, koje omogućava da se prognozira situacija na železničkoj pruzi uzimajući u obzir sve faktore rizika.
Ukupna vrednost sporazuma je veća od 338 miliona dolara, od kojih više od 258 miliona iznosi vrednost za izgradnju tunela i vijadukta.
"VAŽNO JE DA SE POVEZUJEMO" Vučićev govor na Sajmu "Vinska vizija Otvorenog Balkana": Malo koji deo naše privrede je snažno napredovao kao vinarska industrija