Tržišni inspektori već dve godine putem markiranja kontrolišu ceo lanac transporta, skladištenja i prometa goriva

BEOGRAD - Poreska uprava zatvorila je u januaru pet pumpi, nakon što je započela kontrolu poslovanja benzinskih stanica. Razlozi za zabranu rada bili su različiti, ali uglavnom zbog viška novca u kasi, neizdavanja fiskalnih računa i viška ili manjka goriva.

Prema podacima nacionalnog javnog servisa, tržišni inspektori već dve godine putem markiranja kontrolišu ceo lanac transporta, skladištenja i prometa goriva, a zbog trgovine derivatima kojem se ne zna poreklo protiv vlasnika pumpi prošle godine pokrenut je 41 sudski proces.

Prema rečima Slaviše Petkovića iz Republičke tržišne inspekcije, od decembra prošle godine u Srbiji se svakog meseca uzima 300 do 350 uzoraka i obavlja analiza kvaliteta koja bi trebalo dalje da uozbilji tržište derivata u našoj zemlji.

Iako im je to dodatni trošak, sve naftne kompanije podržavaju državu u kontroli prometa i kvaliteta goriva.
- Snose dva troška koja ne idu u republički budžet, a opterećuju svaki litar goriva - to je trošak markiranja goriva i trošak monitoringa goriva - kaže Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije. Medutim, naftaši se zalažu da kontrola bude što transparentnija, a imaju primedbu što je radi samo jedna firma.